پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمپین فلسطینی برای بایکوت دانشگاهی و فرهنگی اسرائیل

حوزه/ با آغاز اعتراض افراد به ساخت نامشروع محوطه دانشگاه عبری در مناطق اشغالی فلسطین در شرق بیت‌المقدس، دانشگاهیان برزیل هم به این جنبش پیوستند و با امضای ۲۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه از سراسر جهان، از بایکوت اسرائیل حمایت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فقط در عرض سه روز، نامه آنلاین حمایت از تحریم دانشگاهی موسسات اسرائیل، که توسط شخصیت های برزیلی به اشتراک گذاشته شده بود، امضای 200 تن از  اعضای هیئت علمی دانشگاه در سراسر برزیل را دریافت کرده است.

به گفته «کمپین فلسطینی برای بایکوت دانشگاهی و فرهنگی اسرائیل»، این نامه توسط اساتید شناخته شده دانشگاهی چون پائولو پینهرو، دیپلمات محبوب برزیلی که در کمیسیون حقیقت برای مبارزه با نقض حقوق بشر در دوران دیکتاتوری نظامی برزیل خدمت کرده امضاء شده است.

همچنین بی. بوریس وارگافتیگ، پزشک، داروساز و یکی از دانشگاهیان برجسته برزیلی نیز این نامه را امضاء نموده است.

یکی از دلایل اصلی بایکوت اسرائیل، ساخت نامشروع محوطه دانشگاه عبری در مناطق اشغالی فلسطین در شرق بیت‌المقدس عنوان شده است.

به علاوه در این نامه که توسط 351 نفر از دانشگاهیان بین‌المللی امضاء شده، آمده است: همه دانشگاه‌های اسرائیل خصوصا دانشگاه عبری، عمیقا همدستان اشغالگران، شهرک‌نشینان استعمارگر و آپارتاید هستند.

اساتید دانشگاهی در این نامه، رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض نژادی دانشگاه‌های اسرائیلی در خصوص شهروندان فلسطینی، همچنین نادیده گرفتن اعتبار علمی دانشگاه قدس توسط صهیونیست‌ها را به شدت محکوم کرده و خواستار بایکوت نهاد‌های دانشگاهی اسرائیلی شدند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha