شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کودک و نوجوانان در زندان های رژیم صهیونیستی

حوزه/ به گفته کمیته زندانیان فلسطینی، در حال حاضر حداقل ۴۵۰ کودک و نوجوان فلسطینی، در بازداشت و اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که بعضی از آن‌ها در روند ربوده شدن توسط صهیونیست‌ها مجروح شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc.org، روز یکشنبه، دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی دستور ادامه بازجویی از احمد عمر الاتراش، نوجوان 13 ساله فلسطینی مجروح را صادر کرد. صهیونیست‌ها حتی به والدین این کودک اجازه ندادند که او را در آغوش گرفته یا حتی با او صحبت کنند.

این کودک فلسطینی که در کمپ پناهجویان دحیشه در بیت لحم زندگی می‌کرده، با شلیک گلوله سربازان اسرائیلی در نزدیکی ورودی شمالی شهر بیت لحم مجروح شده است، سپس سربازان اسرائیلی او را ربوده و به بازداشتگاه نامعلومی منتقل کرده‌اند. خانواده او برای پیدا کردن محل بازداشت این کودک فلسطینی به سازمان‌های بین‌المللی از جمله صلیب سرخ مراجعه کرده بودند.

به گفته کمیته زندانیان فلسطینی، کودکان فلسطینی یکی از اهداف اصلی صهیونیست‌ها هستند و در حال حاضر حداقل 450 کودک و نوجوان فلسطینی، در بازداشت و اسارت اسرائیل بسر می‌برند که بعضی از آن‌ها در روند ربوده شدن توسط صهیونیست‌ها مجروح شده‌اند.

در زندان‌های اسرائیل، کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز مانند زندانیان بالغ در شرایط بدی بسر برده و مورد شکنجه و تحقیر سربازان و بازپرسان اسرائیلی قرار می‌گیرند، بدون اینکه والدین یا وکلای آن‌ها حضور داشته باشند که این نقض آشکار حقوق بین‌المللی محسوب می‌شود.

عیسی قراقع، سرپرست کمیته زندانیان در فلسطین گفت: به نظر‌ می‌رسد که اسرائیل خودش را رودرو و در جنگ با کودکان و نوجوانان قرار داده است! و باید به خاطر بکارگیری خشونت علیه کودکان و نوجوانان در «فهرست شرم» سازمان ملل قرار بگیرد.

او در ادامه افزود: اسرائیل تنها رژیمی‌ست که نه تنها کودکان و نوجوانان را مورد بازداشت قرار می‌دهد، بلکه در دادگاه‌های نظامی کودکان و نوجوانان را محکوم کرده و حکم‌های چند ساله گاها بیش از  25 سال زندان برای کودکان و نوجوانان صادر می‌کند.

به گفته قراقع، ارتش اسرائیل در سال 2015 بیش از 2250 کودک فلسطینی را ربوده که بیشتر این کودکان و نوجوانان در دوره بازداشت تحت شکنجه، تعدی و شرایط سخت قرار داشته‌اند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha