سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کتاب اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهی

حوزه /« اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهی » به کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب « اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهی » در 2 مجلد، توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد علی محمدی، عضو هیأت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و در دسترس علاقه مندان و پژوهشگران حوزه علوم قرآن قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، جلد اول این اثر شامل 3 فصل کلیات، امکان و ضرورت معجزه و اعجاز معجزه و مجلد دوم نیز شامل 3 فصل کلیات،تحدی و هماوردی و هماوردنمایان می باشد.

نویسنده معتقد است قرآن کریم تنها معجزه جاوید و ماندگار خداوند است که از زمان نزول تا کنون همه جن و انس را به هماوردی طلبیده و با صدای بلند اعلام می کند: اگر درباره قرآن و صحت انتساب آن به خداوند تردید دارید، همانند آن یا ده سوره یا لااقل یک سوره عرضه کنید. از این رو اعجاز قرآن یکی از مهمترین مباحث علوم قرآن، بلکه پایه و اساس مباحث قرآنی است.

به بیان مولف، با توجه به اهمیت بحث اعجاز، تحدی و نقشی که اثبات اعجاز در تربیت انسان ها به وبژه مسلمانان بر عهده دارد و اینکه عده ای شبهاتی در این باره مطرح کرده اند، در این تحقیق سعی شده به این شبهات پاسخ داده شود.

یادآور می شود: اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهی، تألیف حجت الاسلام و المسلمین محمد علی محمدی، جلد اول در 416 صفحه و جلد دوم مشتمل بر 468 صفحه، توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

* پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha