جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه در کارگاه دانش افزایی جهاد تربیتی اخلاقی مدیران حوزه علمیه استان بوشهر،

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: باید با کمک یکدیگر زمینه جهادی را در جهت اعتلای تربیتی و اخلاقی طلاب فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر،حجت الاسلام و المسلمین هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه امروز در کارگاه دانش افزایی جهاد تربیتی اخلاقی مدیران حوزه علمیه استان بوشهر، با اشاره به ضرورت توجه جدی تر به امور اخلاقی در حوزه اظهارداشت: با توجه به وجود برخی مشکلات در حوزه های علمیه، آسیب شناسی هایی بر اساس مقاطع تحصیلی در حوزه انجام شده است.

وی افزود: این آسیب ها به صورت نسبی در حوزه وجود دارد و می طلبد که نسبت به مباحث اخلاقی و تربیتی بیشتر توجه کنیم و خروجی مدارس علمیه کشور مناسب تر گردد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: در بحث آسیب های اخلاقی تربیتی در بین طلاب بیشترین مسئولیت متوجه مدیران اعم از مدیران مدارس و معاونان استانی و به ویژه مدیر مدرسه نقش ویژه ای در تربیت اخلاقی طلاب دارد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر مدیر مدرسه نگاه تربیتی داشته باشد بسیار تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: باید با کمک یکدیگر زمینه جهادی را در جهت اعتلای تربیتی و اخلاقی طلاب فراهنیم کنیم که یکی از اهداف برگزاری این کارگاه انتقال تجارب به یکدیگر است.

وی به نقش آفرینی مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: این نقش آفرینی در مولفه ها و بُعدهای اخلاق معنوی، شناختی، عاطفی و رفتاری قابل بررسی است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه از تدوین کتابی بر اساس سیره مدیران موفق بر اساس مولفه های عنوان شده خبر داد، و گفت: این کتاب برگرفته از نظرات مدیران موفق در زمینه های تربیتی و اخلاقی خواهد بود.

وی در پایان، تشکیل کارگاه هم اندیشی تربیتی مدیران، لزوم جهاد تربیتی اخلاقی در بین مدیران و توجه به سیره مدیران معاصر و موفق در تربیت طلبه را از امور مهم در گسترش اخلاق در حوزه عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha