چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسین خانی

حوزه/ در دنیای امروز با توجه به ظرفیت های گسترده، طلاب و روحانیون می توانند در راستای گسترش معارف الهی، نقش مهمی در هدایت افکار عمومی جهان ایفا کرده و جوامع را به سمت اسلام ناب سوق دهند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی، در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، شرکت کننده در دوره "میثاق طلبگی"، به تبیین آسیب های پیش روط طلاب و راهکار های موفقیت آنان پرداخت و اظهار داشت: یکی از عمده مسائلی که علاقه مندان تحصیلات حوزوی با آن مواجه اند، انتظارات غیر واقعی از حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: در نظام آموزشی حوزه علمیه، فرآیندی مشخص برای تحصیل طلاب تبیین شده است؛ اما برخی افراد نسبت به طی این مسیر بی حوصلگی به خرج می دهند و از سوی دیگر ممکن است مشکلات در شرایط زندگی خویش داشته باشند که عدم صبر و استقامت آنها، را از مسیر تحصیل باز می دارد.

معاون تهذیب حوزه های، قناعت به بازدهی اندک و رشد تک بعدی را از دیگر آسیب های پیش روی طلاب خواند که باید با برنامه ریزی از قدم گذاشتن در آن پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: طلاب علوم دینی برای مصون ماندن در برابر این آسیب ها، باید با شناخت کافی از نظام حوزه و زی طلبگی و برنامه ریزی مناسب در تمامی شئون، گام در مسیر موفقیت گذارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین خانی، به بررسی عوامل موفقیت طلاب پرداخت و اظهار داشت: اولین و مهمترین گام جهت شروع تحصیلات علوم دینی، ارتباط با استادی شایسته و دلسوز است تا در تمامی مراحل با راهنمایی های دقیق زمینه رشد همه جانبه طلاب را فراهم کند.

وی، به بیان سایر عوامل موثر در تحصیل طلاب علوم دینی پرداخت و تصریح کرد: توجه ویژه به انجام واجبات و ترک محرمات، دقت به سیره علما و الگوی های موفق علمی و دینی، مطالعه، مشاوره و بررسی های دقیق عقلانی در تمامی موضوعات، مانوس بودن با قرآن و اهل بیت(ع) و نظارت بر سلامت جسمانی خویش، از عمده مواردی است که می تواند نقش موثری در موفقیت طلاب ایفا کند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، در پایان به تبیین کارکرد های مختلف طلبگی در جامعه امروز اشاره کرد و اظهار داشت: در دنیای امروز، با توجه به ظرفیت های گسترده و عمیقی که در آن وجود دارد، طلاب علوم دینی می توانند با شناخت توانمندی های خود و تقویت آنها، در راستای گسترش معارف الهی، نقش مهمی نسبت به هدایت افکار عمومی جهان ایفا کرده و جوامع را به سمت اسلام ناب سوق دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha