دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دروس حوزوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جزایریه شوشتر بر ضرورت مطالعه سیره و روش علمای پیشین، الگوگیری طلاب جوان از مفاخر و بزرگان حوزه و معرفی آنان به جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا سبزی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مطالعه فضائل و روش های علمای گذشته توسط طلاب جدید الورود را بسیار مهم خواند و گفت: مطالعه حکایت های آموزنده از سیره علما و مفاخر حوزه در کتاب هایی همچون فضیلت های فراموش شده، می تواند افق دید طلاب را وسعت ببخشد و مسیر حرکت آنها را به خوبی تبیین کند.

مدیر مدرسه علمیه جزایریه شوشتر، زندگی طلبگی را همراه با آداب خاصی تعریف کرد و ابراز داشت: آداب طلبگی تنها منحصر در امور عبادی و اخلاقی نمی شود، بلکه بخش عظیمی از آن را مباحث اجتماعی و شیوه زیستن در جامعه و سبک زندگی تشکیل می دهد.

 وی، توجه طلاب به توصیه های اساتید را ضروری خواند و افزود: اگر طلاب می خواهند شروع خوبی در سال تحصیلی جدید داشته باشند، باید توصیه های اساتید خویش را جدی گرفته و از همین ابتدای امر آداب و آفات زندگی طلبگی را به خوبی بشناسند.

 حجت الاسلام سبزی در ادامه با اشاره به پذیرش20 طلبه جدید در مدرسه علمیه جزایریه شوشتر، گفت: پس از اردوی میثاق طلبگی که آغازی بر زندگی طلبگی متقاضیان ورود به مدارس علمیه است، تصمیم نهایی جهت حضور این افراد در مدرسه گرفته خواهد شد.

 وی در پایان ضمن قدردانی ازمدیریت حوزه علمیه خوزستان در اجرای طرح«جذب محوری»، بیان داشت: مدیریت حوزه با هدف افزایش توان علمی و اخلاقی حوزه استان تلاشی در خور تحسین داشت، اما نباید از ضرورت های منطقه ای و اجتماعی که مدیران مدارس به آن نظر دارند، غفلت ورزید.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha