شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد بزرگیان خوزستان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان خوزستان از برگزاری اردوی "میثاق طلبگی" با شرکت ۵۰۰ داوطلب ورود به حوزه این استان، در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) خبر داد.

حجت الاسلام محمد بزرگیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از برگزاری اردوی میثاق طلبگی ویژه داوطلبان ورود به حوزه علمیه خوزستان، در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: اردوی میثاق طلبگی از ۱۹ الی ۲۵ شهریور ماه، در اردوگاه یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران، با حضور ۵۰۰ نفر برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، هدف از برگزاری این اردو را ارتقاء نگاه طلاب به زی طلبگی و آشنایی با انگیزه و فعالیت های طلاب علوم دینی عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به این مهم، با استفاده از اساتید فاضل حوزه علمیه قم، جلسات و کلاس های متعددی برنامه ریزی شده تا داوطلبان ورود به حوزه با شناخت و آگاهی کافی در این مسیر گام بردارند.

وی با اشاره به برگزاری ۸۰ جلسه آشنایی با نظام حوزه و قواعد کلی زی طلبگی، ابرازداشت: در این جلسات، مطالبی از جمله بایسته های حجره نشینی، جایگاه مشورت و مشاوره، زی طلبگی، فلسفه پیدایش و رسالت روحانیت ویژگی های کنونی حوزه علمیه، افق آرمان های طلبگی، روند کلی برنامه های طلبه، معیار های طلبه موفق و ابعاد رشد آن ها تبیین خواهد شد.

حجت الاسلام بزرگیان، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و حلقه های محفل انس را از دیگر برنامه های اردوی میثاق طلبگی اعلام کرد و بیان داشت: ۱۲ جلسه پرسش و پاسخ و ۲۸۸ حلقه های انس در این اردو برگزار خواهد شد که طی آن گروه های ۱۰ الی ۱۵ نفره به صورت جمعی و همراه با مدیر گروه، به بررسی و مباحثه پیرامون مطالبی که روزانه و در قالب جلسات مختلف به انها ارائه می شود پرداخته و سولات خود را از سر گروه ها می پرسند.

وی دیدار با مراجع عظام تقلید را از دیگر برنامه های این اردو برشمرد و گفت: حضور طلاب جدید پای صحبت مراجع عظام، انگیزه آنها را جهت تلاش بیشتر جهت موفقیت در دستیابی به مدارج علمی را افزایش میدهد و توصیه های مراجع نیز اثری ویژه ای بر مستمعین دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان به دیگر برنامه های اردوی میثاق طلبگی اشاره کرد و افزود: گفت و گوی آسمانی، مشاوره و تبیین سبک زندگی، زیارت برنامه های تفریحی و بررسی وضعیت جهان اسلام با حضور دو تن از طلاب خارجی، از دیگر برنامه های این اردوست.

حجت الاسلام بزرگیان با اشاره به حضور معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان در این اردو، خاطرنشان کرد: ۲۸ معاون تهذیب در این اردو شرکت کرده و طی جلسات روزانه ای که با آنها برگزار می شود، جمع بندی جامعی نسبت به نفرات شرکت کننده در این اردو به دست خواهد آمد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه های مدیریت تحصیلی و مهارت های ارتباطی ویژه سرگروه ها، بیان داشت: کسانی به عنوان سر گروه انتخاب شده اند که مدیریت گروه های علمی در مدارس خود را بر عهده داشته و در پایه های ۵ به بالا قرار دارند؛ حضور آنان موجب شناخت بیشتر طلاب جدید خواهد شد و با فراگیری مهارت های ارتباطی و مدیریت تحصیلی، در طول سال به نتایج بهتری در هدایت تحصیلی طلاب دست خواهند یافت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha