دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصاویر/ همایش «عصر امام خمینی(ره)، تحولات جهانی، تهدیدها و راهکارها»

حوزه/ دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که تنها کسی که از وحدت درون کشورهای اسلامی زیان می بیند دشمنان هستند تصریح کرد: کسی که با این وحدت دشمنی می کند، مزدور آمریکا و اسرائیل است و هم پیاله ی آنهاست و برای این امر نیازی به دلیل و برهان نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،آیت الله محسن اراکی عصر امروز در همایش «عصر امام خمینی(ره)، تحولات جهانی، تهدیدها و راهکارها» ویژه بانوان مبلغ که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد،  با اشاره به چالش‌های موجود در مقابل مبلغان دینی اظهار داشت: مهم ترین چالشی که امروز در برابر جامعه اسلامی وجود دارد، پراکندگی، جنگ داخلی و خصومت بین گروه ها و مذاهب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و با تداوم آن توسط مقام معظم رهبری، امید دشمنان را برای شکست جامعه اسلامی و توقف جنبش و خیز اسلامی را به نا امیدی کشاند.

جامعه اسلامی با خیزش امام(ره) حیات جدیدی به خود گرفت

آیت الله اراکی  افزود: بیداری های اسلامی  ناشی از این نهضت عظیم، شرق و غرب عالم را فرا گرفته است و به اروپا و آمریکا رسیده و این جامعه ها به وسیله خیزش امام(ره) حیات جدیدی به خود گرفت و هویت دینی در سراسرجهان زنده شد.

دبیر کل مجمع  جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سرنگونی رژیم استکباری در مناطق تحت تسلط طاغوت ها گفت: رژیم صدام، قزافی، حاکمان یمن و.. تماماً در هم ریختند و نسل جوان اروپا پرچم دار اسلام خواهی شد.

برنامه دشمن برای نسل نو

آیت الله اراکی بیان داشت:  دشمن برنامه ریخته بود تا نسل نوی جامعه مسلمین را  در فرهنگ غرب ذوب کن؛ ولی دیدند که برعکس تفکر خود، این نسل جوان به پرچمداران نهضت اسلامی تبدیل شدند و مساجد اسلامی را پر  کردند.

3 هزار مسجد و مرکز اسلامی در انگلیس

وی در ادامه گفت: در انگلیس ابتدا 500 مسجد و مرکز اسلامی وجود داشت و در سال 83 به 3000 مرکز رسیده بود و این مراکز را قشر جوان جامعه اروپا پر می کرد و این نشان می داد اسلام توانسته اثر خود را در نسل جوان بگذارد.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر شعار وحدت از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اظهار داشت: این شعار می تواند جامعه اسلامی را به قدرت اول جهانی تبدیل کند که اولین حرف اقتصادی، سیاسی و نظامی را در جهان بزند.

نقاط اشتراک فراوانی با اهل سنت داریم

آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: بعضی افراد معنی وحدت را متوجه نشده اند؛ ولی حرف ما و گذشتگان در وحدت این است که ما و اهل سنت، دارای نقاط اشتراک زیادی هستیم و سنت ایشان را حجت می دانیم، همه ما قرآن کریم، نماز، روزه، حج و.. را قبول داریم، ولی چرا بر روی این نقاط اشتراک با یکدیگر همراهی نکنیم؟!

وی افزود: ما می توانیم بر روی نقاط اختلاف مان در محیط های علمی بحث کنیم و تمامی ادله ها را ارائه کنیم و با این حال اگر جامعه های متفرق اسلامی را با این مسائل مشترک، یکی کنیم می توانیم قدرت کشورهای اسلامی را در هر زمینه ای در درون خودشان مهیا نمائیم.

کسی که با وحدت دشمنی کند مزدور آمریکا است

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تنها کسی که از وحدت درون کشورهای اسلامی زیان می بیند دشمنان هستند تصریح کرد: کسی که با این وحدت دشمنی می کند مزدور آمریکا و اسرائیل است و هم پیاله ی آنهاست و این موضوع، کاملا روشن است.

 آیت الله اراکی تاکید کرد: وحدتی که به نفع جامعه ی اسلامی و به ضرر دشمنان است، گفته قرآن و حدیث است و تفرقه را شرک عنوان می کند و خطاب به حضرت رسول(ص) می فرماید تو رابطه ای با کسانی که در دین تفرقه ایجاد کنند نداری.

وی در ادامه گفت: یکی از بدترین کفران نعمت ها، تفرقه است چون آل رسول با رسول الله(ص) جز در نبوت یکی هستند و در زیارت جامعه کبیره آمده است که شما داعیه داران وحدت و الفت در جامعه هستید.

دبیر کل مجمع جهانی  تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به مظلومیت امیرالمومنین(ع) بیان داشت: ایشان با اینکه می دانست حق است، نه تنها با خلفای وقت نجنگید، بلکه آنها را یاری کرد و دلیل ایشان تنها بخاطر متلاشی نشدن جامعه اسلامی بود.

آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: ما باید با استدلال و برهان اشکالات یکدیگر و انحرافات را از بین ببریم و نگذاریم این انحرافات منشا جنگ و خونریزی شود و آنچه که در کشورهای سوریه، پاکستان و عراق اتفاق افتاد در ایران هم رخ دهد.

وی با بیان این که  کلماتی که جامعه ما را به اختلاف و پراکندگی سوق می دهد از کجا آب می خورد جز آمریکا و اسرائیل؛ ضمن اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان داشت: نامه ای از امام(ع) خطاب به شیعیان نوشته شده بود که به دلیل اهمیت نامه، آن را در جانماز خود قرار داده بودند و بعد از هر نمازی آن را مطالعه می کردند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: امام صادق(ع) بیان داشته بودند که از سب دشمنان پرهیز کنید، زیرا آنها خدا و اولیاالله را سب می کنند و چه کسی ظالم تر از فردی است که خدا و اولیا او را سب کند.

وی در ادامه گفت: امیرالمومنین(ع) می فرمایند، دستور من به عدم برگزاری نماز نافله به جماعت، باعث از هم گسیختگی جامعه شد و از این رو سکوت کردم تا جامعه یکپارچه بماند و این افراد همان کسانی هستند که در هنگام جنگ در رکاب حضرت علی (ع)می جنگیدند.

دبیر کل مجمع  جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برخورد اهل بیت با مخالفانشان اظهار داشت: ما در هنگام بیماری به عیادت آنها می رویم و زمانی که می میرند به تشیع جنازه آنها می رویم و زمانی که در دادگاه نیاز به شهادات داشته باشند، شهادت می دهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سحر IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    ایشون حالا فرزندانشون رو از کشور تفرقه افکن انگلیس بیارن ایران، اونوقت ببینیم با انگلیس حالا چکار باید بکنیم.