پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس ابراهیمی

حوزه/ همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر، از ۱۰ نرم‌افزار قرآنی در دارالقرآن مسجد مقدس جمکران رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت:  معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با همکاری سایر مجموعه های این مسجد مقدس به مناسبت ایام الله دهه فجر ویژه برنامه های متنوعی را در دستور کار خود دارد.

حجت الاسلام عباس ابراهیمی افزود: از جمله مراسم ویژه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افتتاح شبستان قرآنی، رونمایی از 10 نرم‌افزار قرآنی، برنامه‌های تبلیغی ویژه زائران غیرایرانی، اجرای نمایشنامه ماشین زمان ویژه نوجوانان، اجرای نمایشنامه خلاق ویژه کودکان و برگزاری حلقه‌های معرفت در مسجد مقدس جمکران خبر داد.
وی با اشاره به جایگاه ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه و موهبت الهی به مستضعفان جهان بود که با محوریت مردم و دفاع از ارزش‌های ناب به پیروزی رسید.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در ایام دهه فجر، برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، از جمله تقویت شبکه زبان‌دانان و ارائه برنامه‌های ویژه برای زائران غیرایرانی و همچنین ارائه خدمات فرهنگی به کاروان‌ها، اردوهای دانشجویی و دانش‌آموزی در این ایام صورت می‌گیرد.
 اجرای  نمایشنامه ماشین زمان ویژه نوجوانان در مسجد مقدس جمکران
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: در ایام دهه مبارک فجر، بسته‌های فرهنگی و تبرکی میان زائرین گروهی و زائرین غیرایرانی توزیع می‌شود، همچنین مباحث مهدوی و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی با حضور کارشناسان حوزوی در این ایام صورت می‌گیرد.
وی ضمن ارائه خدمات متداول و مستمر فرهنگی در مسجد مقدس جمکران، استفاده از ظرفیت هنر در ارائه خدمات فرهنگی به زائرین را یکی از رویکردهای این مکان شریف عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های هنری مسجد مقدس جمکران در ایام دهه فجر، اجرای نمایشنامه «ماشین زمان» ویژه نوجوانان است که با محوریت ویژگی‌های یاران امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) برگزار می‌شود و فضاسازی و جلوه های بصری خاصی در آن استفاده شده است.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: برگزاری برنامه «مشق عهد» با حضور اساتید و هنرمندان خوشنویس از برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است.
  رونمایی از 10 نرم‌افزار قرآنی در دارالقرآن مسجد مقدس جمکران
حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، بروشور‌هایی با موضوع «پیوند انقلاب اسلامی و انقلاب جهانی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف» و همچنین 12 بروشور در حوزه کودک و دانش‌آموز تولید شده است که در ایام دهه مبارک فجر در سطح مسجد توزیع می‌شود.
وی با بیان این که 10 نرم‌افزار قرآنی در ایام دهه فجر در دارالقرآن مسجد مقدس جمکران رونمایی می‌شود، عنوان کرد: مسابقه حفظ سوره فجر و همچنین مسابقه تفسیر سوره نور (از تفسیر نور) نیز در ایام دهه فجر در دارالقرآن مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: تعدادی بروشور با موضوع «قرآن در اندیشه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه» تولید شده است که در ایام دهه فجر در دارالقرآن مسجد توزیع خواهد شد، همچنین راه‌اندازی شبستان قرآنی با برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های متنوع از دیگر برنامه‌های فرهنگی دارالقرآن مسجد است.
 اجرای نمایش لحظه ورود امام خمینی (ره) به ایران ویژه کودکان در مرکز گل نرگس
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که مرکز فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران در طول سال و در مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی متنوعی ویژه کودکان برگزار می‌کند، گفت: فضاسازی مرکز گل نرگس در ایام دهه فجر، اجرای سرود ویژه کودکان و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان از جمله برنامه‌های این مرکز در دهه فجر است.
وی با بیان این که در دهه فجر نمایشنامه خلاقانه‌ای با موضوع انقلاب اسلامی توسط کارشناسان مرکز گل نرگس اجرا می‌شود، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جذاب مرکز گل نرگس، اجرای نمایش لحظه ورود امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) به ایران است، همچنین در این ایام بسته‌های فرهنگی ویژه کودکان در مرکز توزیع می‌شود.
 برگزاری حلقه‌های معرفت در دهه فجر
 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این که در دهه فجر، حلقه‌های معرفت با موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی، دهه مبارکه فجر، ولایت فقیه و ... برگزار می‌شود، گفت: دعای توسل این هفته (13 بهمن) با سخنرانی حجت‌الاسلام موسویان و مداحی حاج رضا عاصی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام ابراهیمی در پایان عنوان کرد: دعای توسل در تاریخ 20 بهمن با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت محترم مسجد مقدس جمکران و مداحی حاج سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود، همچنین دعای ندبه در تاریخ 23 بهمن سال با سخنرانی حجت‌الاسلام نظری منفرد و مداحی حاج سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود.
انتهای پیام  313/17
 
 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha