جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: نهضت انقلاب اسلامی شعاعی از انقلاب حسینی است و اگر بخواهیم در این انقلاب کاری انجام دهیم اقدامی مهمتر از پرداختن به قرآن و مفاهیم اسلامی در شأن این نظام نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در همایش رؤسای هیأت های مذهبی استان در ساری با گرامیداشت ایام الله دهه فجر با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی الهام گرفته از نهضت عاشورا بود،اظهارداشت: حدوث انقلاب با عنایت امام حسین(ع) بود و بقا آن نیز با عنایات سید و سالار شهیدان خواهد بود.

وی با بیان این که مهم ترین مشکلات و بحران های انقلاب نظیر هشت سال دفاع مقدس و فتنه های بزرگ نظیر فتنه 88 با عنایت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا برطرف شد، افزود: بالاترین آرزوی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نیز عشق به شهادت و ایثار در راه امام حسین(ع) بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهانت فتنه گران در سال 88 موجب خروش این ملت در نهم دی همان سال شد، خاطرنشان کرد: عشق و ارادت ملت ایران به سید و سالار شهیدان موجب شد تا فتنه و فتنه گری در ایران اسلامی به زباله دان تاریخ فرستاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از فرهنگ حسینی دانست و تصریح کرد: همان طور که امام راحل فرمودند نهضت انقلاب تابع و شاعی از نهضت سید الشهدا است.

وی با بیان این که فلسفه قیام اباعبدالله الحسین بازگشت به هویت اسلامی انسانی است، تصریح کرد: اگر به انقلاب اسلامی نگاه عمیقی داشته باشیم فلسفه انقلاب بازگشت به هویت اسلامی و انسانی بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: نهضت انقلاب اسلامی شعاعی از انقلاب حسینی است و اگر بخواهیم در این انقلاب کاری انجام دهیم هیچ اقدامی جز پرداختن به قران و مفاهیم اسلامی در شأنیت این نظام نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha