یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت الاسلام سیدسلیمانی سخنرانی در جامعه الزهرا

حوزه/ کانون مطالعات زن و خانواده وابسته به انجمن علمی- فرهنگی جامعه الزهرا(س) نشست "جایگاه زن در سینمای هالیوود" را با حضور خواهران طلبه ایرانی و غیر ایرانی در این مرکز برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در این نشست گفت: جامعه الزهرا(سلام الله علیها) از نخستین مراکزی است که نشست هایی در زمینه جایگاه زن در سینمای هالیوود برگزار می کند.
حجت الاسلام سید مجتبی سیدسلیمانی ادامه داد: در عهدین ،خرید و فروش زنان تثبیت شده بود و از زنان به عنوان یک مخلوق پست خدا یاد می شد.
وی مولفه های عصر رنسانس در سال ۱۴۵۰ را بر محوریت اومانیسم، دئیسم، خدای بازنشسته  عنوان کرد و گفت: خروجی اومانیسم، لذت گرایی و یا تناسب اندام بوده است.
محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه بیان کرد: سه مکتب لیبرالیسم، فمنیسم و اگوئیسم(خودبینی) زمینه آزادی جنسی و برابری زنها را ایجاد کرد.
حجت الاسلام سید سلیمانی اضافه کرد: هالیوود در دهه هفتاد احیاکننده حقیقت اومانیسم بود که به واسطه مدرنیته، زن تمام مبانی اقتصادی صهیونیست ها را در جهان تثبیت کرد.
وی افزود: زن هالیوودی کالا، ابزار و یا مشتری است و برای رسیدن به این سه هدف از زن به عنوان مانکن برای خریدار و یا یک فرد مصرف گرا برای سرمایه سازی استفاده می کنند.  
وی بیان کرد: کمال یک زن هالیوودی برای ابر قدرت شدن و رسیدن به لذت گرایی جنسی در حذف همسر، فرزند، خانواده، تجرد و قطع حبل های ذاتی و فطری خود (مادر و همسر بودن) است.
در ادامه وی با نمایش قسمتی از فیلم های "تایتانیک"، "همه چیز درباره مادرم"، "تلما و لوئیز" و انیمیشن "فروزن" که زندگی زن فمنیسم و زن خانه دار را به تصویر می کشد، گفت: سرانجام فیلم های فمنیستی، فروپاشی خانواده و جایگزینی همجنس گرایی به جای همسر است.
در پایان تعدادی از خواهران پاکستانی خواستار نقد سینمای بالیوود در جامعه الزهرا(س) شدند.
انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha