پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
دهه فجر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در حالی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در این روزها و شب های خاطره انگیز دهه مبارک فجر جشن می گیریم که دشمنان هنوز هم پس از گذشته حدود 4 دهه از تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست از پا ننشسته و مشغول توطئه چینی و اجرای سناریوهای مختلف برای ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند.

قدردانی نسبت به نعمت بی نظیر انقلاب و نظام اسلامی از یک سو و هوشیاری نسبت به توطئه های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و رهبری از سوی دیگر ، تکلیفی بزرگ بر عهده همه ماست.

در ایام الله دهه فجر با تنی چند از اساتید و فضلای حوزه درباره این ایام خاطره انگیز و به ویژه چگونگی حراست از آرمان ها و دست آوردهای انقلابی ملت ایران، گفتگو هایی انجام داده ایم که چکیده آن ها در ادامه می آید؛

حفظ روحیه انقلابی و لزوم قدردانی از نعمت انقلاب

حجت الاسلام ابراهیم بختیاری ، استاد حوزه و نماینده طلاب و فضلای استان همدان با بیان این که دهه فجر، یادآوری خاطرات زیبای انقلاب به ویژه جان فشانی شهدای بزرگوار این ایام است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی بی شک نعمتی الهی به ملت ایران بود و ما اگر واقعاً می خواهیم قدردان این نعمت بی نظیر باشیم، باید همچنان روحیه انقلابی خود را حفظ کرده و روز به روز آنرا تقویت کنیم.

وی افزود: رهرو راه شهدا بودن و پیروی از خط امام (ره) ممکن نخواهد بود مگر در سایه تبعیت بی چون و چرا از ولی فقیه که امروز سکاندار حکیم و بیدار انقلاب است و به اذعان دوست ودشمن یکی از پایه های اقتدار ایران اسلامی به شمار می رود.

این استاد حوزه با بیان این که وحدت کلمه به تعبیر زیبای حضرت امام(ره) رمز پیروزی ملت ایران بوده است، گفت: امروز هم بی شک همان وحدت و برادری در سایه هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، رمز توفیق و چیرگی بر حیله و مکر دشمنان است و گرنه راه نفوذ و رخنه دشمن در بین صفوف جامعه اسلامی را خواه ناخواه فراهم کرده ایم.

نقش ویژه حوزویان در تقویت بصیرت انقلابی مردم

حجت الاسلام و المسلمین یحیی دوست محمدی، نماینده طلاب فریدون شهر استان اصفهان نیز با اشاره به این که امروز هم به همان بصیرت و شجاعت دوران انقلاب برای مقابله با استکبار جهانی نیاز داریم، گفت: البته به لطف الهی قاطبه مردم ما نشان داده اند که در عرصه دفاع از انقلاب و حراست ازآرمان های انقلابی و دینی خود استوار و ثابت قدم هستند، منتهای مراتب همیشه باید در برابر فتنه های دشمن آگاه بود و به ویژه طلاب و اساتید محترم حوزه از رسالت بصیرت بخشی انقلابی خود غافل نشوند.

وی تاکید کرد: در دوران مبارزات انقلابی ، منابر و اطلاعیه ها و تلاش های فرهنگی و روشنگری روحانیت مبارز به ویژه نقش ویژه حضرت امام (ره) باعث شد که انقلاب حرکت سریعتری در مسیر دستیابی به اهداف خود بگیرد و لذا برخلاف نظر و خواست بدخواهان انقلاب، هیچ گاه نباید نقش روحانیت و حوزه های علمیه و مراجع معظم را در پیروزی انقلاب اسلامی نادیده گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی همچنین افزود: آنچه مهم و قابل توجه است این که همیشه بدانیم و آگاه باشیم که این انقلاب به آسانی به پیروزی و موفقیت نرسیده است و لذا مردم باید مانند دوران اوایل انقلاب همواره و تحت هر شرایطی با استقامت و مقاومت مضاعف در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی حضور داشته و مراقب کید و نیرنگ دشمنان داخلی و خارجی باشند.

روحانیون ، اهداف و آرمان های انقلاب را تشریح کنند

حجت الاسلام علی شیروی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم نیز با بیان این که انقلاب اسلامی بازگشت به توحید و باخوانی اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: از آن جا که روحانیت و حوزویان در اسلام شناسی تخصص خاصی دارد، لذا بهتر می تواند به ارایه و بازخوانی اسلام ناب بپردازند و از این رو روحانیت باید ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان های آن را تبیین و تشریح کند.

وی با بیان این که ما باید بتوانیم با تبلیغ درست دین اسلام، پیام انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم، گفت: احساس تکلیف ایمانی در این باره یک ضرورت است، به این که هیچ کس فکر نکند تکلیف از او دیگر ساقط شده بلکه همواره باید بدانیم  انقلاب تمام نشده، هنوز جریان دارد و حراست از آن نیز نیازمند اهتمام همیشگی است.

این استاد حوزه همچنین تکریم و بزرگداشت دهه مبارک فجر را مایه امیدواری و نشاط دلبستگان به انقلاب اسلامی ایران در همه دنیا توصیف کرد و گفت: این انقلاب و این ایام همان قدر که برای جبهه خودی و حامیان نظام اسلامی ، باعث تقویت امید و نشاط است به همان نسبت برای دشمنان سخت و عذاب آور است چرا که انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) مانور اقتدارآمیز دین باوران و حق مداران در برابر نظام سلطه و چپاولگران عالم بود.

پشتیبانی از ولایت فقیه؛ رمز استحکام نظام اسلامی

حجت الاسلام رحیم محمدی ایلامی، نماینده طلاب و فضلای استان ایلام با بیان این که 37 سال از این انقلاب گذشته و به فضل الهی استحکام انقلاب روزافزون بوده است، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران، الهام بخش بسیاری از حرکت های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه در دنیاست و دقیقاً از همین روست که دشمنان تا به این حد با نظام اسلامی و ملت ایران، سر دشمنی و ناسازگاری دارند.

وی با اشاره به فرمایش معروف حضرت امام (ره) مبنی بر این که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد" بیان داشت: آنچه به عهده ماست این که در تبعیت از ولی فقیه زمان خود آیت الله العظمی امام خامنه ای، ذره ای تردید به خود راه نداده و در عمل ، میراث دار خوبی برای دست آوردهای انقلاب اسلامی خمینی کبیر و یاران شهیدش باشیم.

حجت الاسلام محمدی ایلامی اضافه کرد: کسانی که خواسته یا ناخواسته در مقابل مقام معظم رهبری حرفی زده و یا عملی مرتکب می شوند بدانند که برخلاف خواست و هدف امام راحل حرکت کرده و دقیقاً آب بر آسیاب دشمنان می ریزند.

گزارش از : سید محمد مهدی موسوی

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha