دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد هادوی تهرانی

حوزه/ عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را زمینه ساز تقویت قدرت نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، استاد مهدی هادوی تهرانی شامگاه جمعه در مراسم جشن انقلاب که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه اهل قم پیشگام مبارزه با رژیم طاغوت بودند، اظهار داشت: مردم ما به تبعیت از روحانیت و مرجعیت به میدان انقلاب آمدند و به حمایت از امام راحل(ره) پرداختند.

وی به شرایط سخت مبارزه در دوران انقلاب اشاره داشت و گفت: وقایع سخت انقلاب با نصرت الهی و ثبات قدم مردم پشت سر گذاشته شد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهلبیت(ع) با بیان اینکه امام خمینی(ره) نشان دادند که خون بر شمشیر پیروز است، ابراز داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب ثابت کرد که با مشت نیز می توان با توپ و تانک مبارزه کرد و در مقابل ژاندارم مصالح مستکبران ایستادند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ایستادگی امام راحل(ره) در دوران انقلاب، گفت:  هنگامی که محمدرضا پهلوی می گفت «این سید گمان می کند که می تواند با کاغذپاره، حکومت ما را سرنگون کند»، افرادی بودند که همین حرف ها را تکرار می کردند.

استاد هادوی تهرانی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برای ما معجزه ای باورنکردنی بود، گفت: در ابتدای انقلاب، حکومتی شکل گرفت که کارگزاران آن آموزش حکومتداری ندیده بودند و جوانان نیز سابقه اداره نهادی را نداشتند و به همین دلیل بسیاری از افراد فکر می کردند انقلاب در ماه های نخست سرنگون خواهد شد.  

وی با بیان اینکه یاری خداوند در طول انقلاب اسلامی ظهور و بروز داشته است، ابراز داشت: در شرایط بحرانی ماه های ابتدایی انقلاب، رفراندوم جمهوری اسلامی برگزار شد که تجلیگاه قدرت انقلاب و مردم بود. 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب در اوایل شکل گیری خود آمادگی مقابله با جنگ نداشت، گفت: در دوران دفاع مقدس بار دیگر ایمان مردم به صحنه آمد و نصرت الهی سبب شد که جوانان، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه به دفاع از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی بپردازند.

*جنگ تحمیلی با دستان خالی مدیریت شد

استاد هادوی تهرانی با اشاره به اینکه صدام فکر می کرد تهران را طی چند روز فتح خواهد کرد، گفت: بعثی ها به هیچ عنوان فکر نمی کردند که هشت سال گرفتار جنگ شوند؛ کشورهای عربی با پول و کشورهای غربی با امکانات نظامی خود در جنگ تحمیلی به کمک صدام آمدند در حالی که جوانان انقلابی با امکانات بسیار اندک و دستان خالی، جنگ را مدیریت کردند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس امکانات نظامی نداشتیم، گفت: ما به سختی می توانستیم یک موشک از برخی کشورها به ایران انتقال دهیم، اما کشورهای مرتجع و صدام از همان موشک می ترسیدند و فکر می کردند ما انباری از موشک داریم.

استاد هادوی تهرانی افزود: مردم توانستند در دوران دفاع مقدس ایستادگی و استقامت کرده و استقلال و عزت مملکت را با نصرت الهی حفظ کنند.

*عزت انقلاب در دوران تحریم حفظ شد

وی به تغییر رویکرد دشمنان در مبارزه با انقلاب بعد از دوران جنگ تحمیلی اشاره داشت و گفت: پس از دوران دفاع مقدس، دشمنان شکل مبارزه خود را در قالب تحریم های اقتصادی قرار دادند و گمان می کردند ایران مثل کشورهایی می شود که با تحریم از پای درآمدند.  

رئیس موسسه رواق حکمت افزود: مسئولان و مردم دوران سخت تحریم را مدیریت و عزت کشور را حفظ کردند.

*نظام استکباری اهل مذاکره نیست

استاد هادوی تهرانی در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای اشاره داشت و گفت: کشورهای قلدر و مستکبر به هیچ عنوان اهل مذاکره و گفت وگو نیستند؛ آیا امروز دولت عربستان می تواند با آمریکا مذاکره کند؟؛ هنگامی که آمریکا به عربستان می گوید باید کاری بشود، بدون تردید خواهد شد!

وی همچنین به تبعیت ژاپن از آمریکا اشاره داشت و گفت: هنگامی که آمریکا به ژاپن دستور داد باید دست از همکاری با ایران در دوران تحریم بکشند، شاهد نیمه کاره گذاشتن معاملات و قراردادهای اقتصادی از سوی ژاپن بودیم.

*مذاکرات هسته ای مصداق قدرت الهی بود

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مذاکره 1+5 با ایران را مصداق قدرت الهی عنوان کرد و گفت: برخی ها نباید فکر کنند که ما رفتیم در مذاکرات امتیاز دادیم؛ اگر ما یک قدم کوتاه بیاییم، آنها تا جایی که بتوانند پیش می آیند.

این استاد حوزه افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی در پرتوی نصرت الهی توانست در مذاکرات موفق باشد.

استاد هادوی تهرانی با تاکید بر اینکه اگر دشمنان می توانستند به ایران حمله نظامی کنند، لحظه ای درنگ نمی کردند، ابراز داشت: امروز قدرت مملکت بر پایه نصرت الهی و حمایت مردم است؛ تا زمانی که مردم در مسیر خدا باشند، پیروزی با ما خواهد بود و در صورتی که مردم از روحانیت، مسجد و دین فاصله بگیرند، شکست خواهیم خورد.

استاد هادوی تهرانی با بیان اینکه امروز ایران در دنیا سربلند است، ابراز داشت: 23 سال پیش مشاور شاه تایلند در بانکوک به بنده گفت «شاه تابلند علاقه دارد به ایران نزدیک شود تا از زیر قدرت آمریکا خود را خارج کند اما از آنجا که به لحاظ اقتصادی به آمریکا وابسته هستیم، جرات چنین کاری نداریم». 

وی با بیان اینکه رقم بودجه و تجهیزات نظامی آمریکا با ایران قابل قیاس نیست، گفت: آنها با تمام امکانات و تجهیزات خود از ما می ترسند چرا که در پرتوی الهی از قدرت برخوردار هستیم.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اشاره داشت و گفت: رای ملت در هر انتخابات جمهوری اسلامی، بیعت با رسول الله(ص) و لبیک به ندای امام حسین(ع) است.

*اهمیت امروز راهپیمایی کمتر از روزهای مبارزات نیست

استاد هادوی تهرانی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی 22 بهمن به مفهوم قدم زدن در خیابان نیست، گفت: اهمیت امروز راهپیمایی 22 بهمن کمتر از تظاهرات دوران مبارزات نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم مسئولیت دارند نام کاندیداها را در صندوق بیاندازند، ابراز داشت: نوشتن نام امام زمان(عج) بر روی کاغذ رای، مورد رضایت ایشان نخواهد بود، چرا که مردم مسئولیت دارند در صندوق مجلس شورای اسلامی اسم نماینده بنویسند.

این استاد حوزه افزود: حضور در انتخابات به معنای یک رای ساده و ثبت مهر در شناسنامه نیست.  

*مردم با تحقیق و مطالعه کاندیدای اصلح را انتخاب کنند

استاد هادوی تهرانی در ادامه بر لزوم تحقیق و مطالعه از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد و گفت: باید آگاهانه کاندیداهای اصلح را شناخت و رای داد.

*باب تهمت در فضای سیاسی کشور باز است

وی همچنین به انتقاد از بی توجهی برخی سیاسیون به اخلاق پرداخت و گفت: متاسفانه امروز باب تهمت در انتخابات باز است که این مسئله به اعتبار نظام ضربه می زند؛ اگر در انتخابات از مسیر خدا فاصله بگیریم و به یکدیگر تهمت بزنیم، دچار آسیب خواهیم شد. 

*خلق حماسه در راهپیمایی و انتخابات زمینه ساز تقویت قدرت نظام است

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را زمینه ساز تقویت قدرت نظام اسلامی دانست و گفت: ان شاءالله با حضور خود در صحنه 22 بهمن و هفتم اسفند، قدرت و نصرت الهی را به جهان نشان خواهیم داد.

انتهای پیام/313/33   

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha