سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سخنرانی رئیس مرکز خدمات در مسجد فاطمه الزهرا(س) پردیسان

حوزه/رئیس مرکز خدمات گفت: اگر سرباز دین و اسلام باشیم و از رهبری پیروی کنیم به آرمان‌های انقلاب دست می‌یابیم و اگر به آن عمل کنیم خداوند وعده نصرت و پیروزی داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی پنج شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد فاطمه الزهرا(س) پردیسان ضمن تبریک آغاز ایام دهه فجر بیان کرد: برگزاری جلساتی برای گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب و شکر نعمت آن یک وظیفه و واجب الهی است.

وی با اشاره به آیه 11 سوره مائده گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید " يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ يَبْسُطُوا إِلَيْکُمْ أَيْدِيَهُمْ فَکَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ عَلَي اللَّهِ فَلْيَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ" " ای کسانی که ایمان آورده‌اید! نعمتی را که خدا به شما بخشید ، به یاد آورید آن زمان که جمعی ( از دشمنان ) ، قصد داشتند دست به سوی شما دراز کنند ( و شما را از میان بردارند ) ، اما خدا دست آنها را از شما باز داشت! از خدا بپرهیزید! و مؤمنان باید تنها بر خدا توکّل کنند".

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه  بیان کرد: نعمت‌های خداوند بسیار زیاد است و همه ما مشمول نعمت‌های بسیاری از پروردگار هستیم که نمی‌توانیم شکر آنها را به جا آوریم، ولی خداوند می‌فرماید نعمت بزرگی که به شما دادم این است که خیلی‌ها دست به دست هم دادند که بر شما مسلط شوند و ایمان شما را بگیرند ولی خدا دست آنها را قطع کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب دشمن بر همه چیز ما مسلط بود ابراز داشت: در آن زمان مأمورین آمریکا در ایران حق توحش می‌گرفتند و بر همه چیز ما مسلط بودند و با اجازه سفارت‌خانه‌های آنها دولت و مجلس ما تشکیل می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که از نعمت آزادی و استقلال خود یاد کنید و آنرا فراموش نکنید؛ برگزاری این جلسات اطاعت امر خداست و توفیقی است که خدا به ما داده که امر او را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه استقلال و آزادی، شرف و عزت انسان است افزود: درست است که مشکلات بزرگی داریم ولی اینکه خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و بیگانگان ما را به کاری اجبار نمی‌کند نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه نظام سابق رسماً فساد را در کشور ترویج می‌کرد بیان کرد: ما پس از انقلاب حیات اسلامی پیدا کردیم و انقلاب ما را به اسلام رساند و به برکت آن جان تازه و حیات طیبه یافتیم و از دست اهریمنان نجات پیدا کردیم.

وی پیروزی انقلاب را یک معجزه الهی دانست و گفت: کسی باور نداشت که انقلاب به پیروزی دست یابد و حتی عوامل شاه نیز باور نداشتند که نظامشان به این سرعت سقوط کند ولی با معجزه الهی انقلاب پیروز شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی اذعان داشت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان توطئه‌های فراوانی به کار بستند که هر کدام نهضتی را از بین می‌برد، اما خداوند این انقلاب را نگه داشت و کسانی را که قصد نابودی نظام را داشتند رسوا کرد.

وی بیان کرد: در آغاز جنگ سیستم دفاعی ما ضعیف بود و صدام با همه امکاناتش به کشور ما حمله کرد و از طرفی دیگر در داخل کشور منافقین فعالیت کرده و افراد حزب‌اللهی را ترور می‌کردند و با وجود این درگیری‌ها، جز خدا کسی نمی‌توانست انقلاب را هدایت کرده و از مخاطرات عبور دهد.

انتخاب آیت الله  العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب عنایت دیگر خداوند به انقلاب بود

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه انتخاب آیت الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب عنایت دیگر خداوند به این انقلاب بود گفت: اگر استراتژی و رهبری مقام معظم رهبری برای دفاع از کیان نظام و ملت نبود نمی‌توانستیم در مقابل دشمن بایستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان سعی دارند که در کشور سیاه نمایی کرده و پیشرفت‌ها را نادیده بگیرند ابراز داشت: ما مشکلات بسیاری در کشور داریم، ولی باید منصف بود و پیشرفت‌ها را دید، امروز ما به جایی رسیده‌ایم که در امر پزشکی یک قطب بین‌المللی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه ما باید قدر این انقلاب را بدانیم گفت: مردم کوفه قدر امیرالمؤمنین(ع) را ندانستند و سرانجام کسی مثل حجاج بن یوسف بر آنها مسلط شد، ما اگر قدر این نعمت الهی را ندانیم بعید نیست که ظالمینی که به هیچ کسی رحم نمی‌کنند بر ما مسلط شوند.

وی با بیان اینکه حکومت الهی امانتی در دست ما است و باید قدرش را بدانیم افزود: این امانت در دوره محدودی در دست ما است و همه در برابر آن مسئولیت داریم، اول باید هرکدام احساس کنیم که سرباز انقلاب و نیروی اسلام هستیم.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: هرکدام وظیفه داریم که بیشتر از گذشته به خودمان بگوییم که سرباز اسلام، نظام و رهبری هستیم و سپس خانواده‌ها را توجیه کنیم و در مقابل تبلیغات سو بیگانگان از پیشرفت‌های کشورمان در خانواده بگوییم.

وی با بیان اینکه این انقلاب آرمان‌های بلندی دارد و باید خودمان تلاش کنیم که این آرمان‌ها عملیاتی شود گفت: اگر سرباز دین و اسلام باشیم و از رهبری پیروی کنیم به آرمان‌های انقلاب دست می‌یابیم و اگر به آن عمل کنیم خداوند وعده نصرت و پیروزی داده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha