چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله مسعودی خمینی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که انتخابات باید مظهر وحدت باشد، گفت: نباید کاندیداهایی را که از نظر فکری با ما متفاوت هستند، تخریب کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مسعودی خمینی شامگاه شنبه در مراسم جشن انقلاب که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، به اهتمام امام خمینی(ره) به تقوای الهی و مراقبه نفسانی اشاره داشت و گفت: ایشان از دوران کودکی به خودسازی پرداخته بودند و بر این اساس همواره تقوای الهی را رعایت می کردند و یک انسان معمولی نبودند.

وی در ادامه به تکلیف گرایی امام خمینی(ره) اشاره داشت و تصریح کرد: هنگامی که رژیم پهلوی عزم خود را برای نابودی اسلام به کار گرفت، امام راحل براساس تکلیف دین به قیام پرداختند و به دنبال اصلاح سبک زندگی بر پایه خدامحوری بودند.

این عضو جامعه مدرسین همچنین به تاکیدات امام راحل بر توجه به آخرت محوری اشاره داشت و افزود: انسان از منظر امام خمینی(ره) برای ابدیت خلق شده بود و بر این اساس ایشان تاکید می کرد که بشر باید سیر تکاملی را در پیش گیرد؛ امروز نیز اگر به آخرت توجه می شد، شاهد رشد خلاف و گناه و جنایت در زندگی فردی و اجتماعی نبودیم.

آیت الله مسعودی خمینی، رمز حمایت مردم از بنیانگذار کبیر انقلاب را خدامحوری عنوان کرد و گفت: هنگامی که مردم خدامحوری و اخلاص امام راحل(ره) را مشاهده کردند، به نهضت پیوستند.     

*بی اعتنایی امام راحل به صاحبان قدرت

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به صاحبان قدرت اعتنایی نمی کردند، تصریح کرد: امام در دیدار با امینی نخست وزیرشاه از جای خود بلند نشدند و بعد از حدود 20 دقیقه صحبت، جلسه را نیز ترک کردند؛ این مسئله در حالی است که امام در مقابل طلاب تمام قد می ایستادند.

آیت الله مسعودی خمینی همچنین وحدت را یکی از عوامل مهم انقلاب دانست و گفت: وحدت مردم یکی از عواملی بود که پیروزی نهضت را تضمین می کرد و براین اساس بود که امام راحل همواره اعتقاد داشتند انقلاب پیروز خواهد شد.

*انتقاد از بی اخلاقی ها در انتخابات

این عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از بی اخلاقی ها در فضای سیاسی کشور پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) همواره بر رعایت وحدت جامعه تاکید داشت، اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که عده ای هنگام انتخابات به جان هم میافتند و برای رای آوردن کاندیداهای مورد علاقه به تخریب افراد می پردازند.

*درگیری های سیاسی به اصل انقلاب آسیب می رساند

آیت الله مسعودی خمینی، تخریب شخصیت افراد را زمینه ساز از بین رفتن وحدت و انسجام جامعه عنوان کرد و گفت: درگیری و نزاع های سیاسی به نظام و انقلاب آسیب می رساند در حالی که باید تلاش کرد مبانی انقلاب را به نسل های بعدی انتقال داد.

وی در ادامه انتخابات را نشان دهنده شخصیت نظام و از اصلی ترین پایه های وحدت کشور دانست و افزود: شرکت حداکثری در انتخابات از خواسته های مراجع تقلید و مقام معظم رهبری است و ان شاءالله مردم همچون همیشه به این درخواست لبیک خواهند گفت.

*انتخابات باید مظهر وحدت باشد

این عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه انتخابات باید مظهر وحدت باشد، گفت: مردم با سلایق متفاوت به پای صندوق های رای می آیند و خلق حماسه می کنند و بر این اساس نباید کاندیداهایی که از نظر فکری با متفاوت هستند، را تخریب کرد.

وی در پایان با ابراز قدردانی از برگزاری جشن های انقلاب در سراسر کشور، ابراز داشت: بدون تردید انتقال پیام انقلاب به نسل های جدید از ثمرات این گونه مراسم ها است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha