دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 371513
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
نمایشگاه کتاب قاهره

حوزه/ حضور مراکز انتشار کتب شیعه در نمایشگاه کتاب قاهره موجب وحشت سلفی های مصر شد و آنها را بر آن داشت برای حدف این غرفه ها به اتهام زنی بپردازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در قاهره مصر، حضور غرفه های کتاب شیعی موجب نگرانی و اعتراض برخی جریان های سلفی مصر شد و آنها را بر آن داشت برای حذف غرفه های شیعی دست به اتهام زنی بپردازند و در این مینه مدعی شدند این کتاب ها حاوی مطالبی دال بر تحریف قرآن و تکفیر صحابه و دعوت به خشونت است.

ائتلاف سلفی مصر در این باره گفت: نمی توان به بهانه آزادی فرهنگی و غیره به این کتاب ها اجازه انتشار داد، زیرا کتاب هایی که شامل مطالب توهین آمیز به اسلام است و مسلمانان را به خشونت دعوت می کند باید جمع شود.

سلفی ها چوپان دروغگو هستند

اما در مقابل این ادعاها، احمد راسم النفیس، نویسنده شیعه مصری ضمن تشبیه سلفی ها و وهابی ها به چوپان دروغگو خطاب به آنها گفت دیگر کسی حرف شمارا باور نمی کند چون پرونده ای سیاه با خود دارید.

وی افزود: سلفی ها بهتر است عاقل باشند، زیرا جریان امور و افکار عمومی به سود آنها نیست و بهتر است آنها به نظر وزارت اوقاف در زمینه مشارکت انتشارات شیعه در این نمایشگاه احترام بگذارند، چون مراکز انتشار کتاب لبنان وعراق سال ها است که در این نمایشگاه شرکت دارند.

راسم النفیش خطاب به سلفی ها گفت به شما نصیحت می کنم که پاسخ فکر را با فکر بدهید و اهل مناقشه و مناظره و منطق باشید تا بتوانیم در کنار هم زندگی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha