دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ائمه جمعه استان‌های مرزی اذعان دارند که در روستاهایی که اکثریت آنها شیعه هستند روحانی وجود ندارد و مردم خواستار حضور روحانی در این مناطق هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی عصر پنجشنبه در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تبریک آغاز ایام دهه مبارک فجر با اشاره به خدمات عاطفی مرکز خدمات بیان کرد: تکریم معمرین یکی از برنامه‌های مهم مرکز خدمات است که در این برنامه ضمن ارائه خدماتی به روحانیون معمر به دیدار آنها رفته و از سال‌ها تلاش تبلیغی آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: بسیاری از معمرین به علت پیری خانه نشین شده و دیگر توان کار تبلیغی ندارند و نیازمند احوالپرسی هستند و ارزش این دیدارها گاهی از ارائه خدمات مادی بسیار بیشتر است.

رئیس مرکز خدمات به برنامه اعزام روحانیون ضایعه نخاعی به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: در این برنامه تعدادی از روحانیونی که دچار عارضه نخاعی شده‌اند و قادر به حرکت نبوده و توفیق زیارت حرم امام رضا(ع) را  نداشته‌اند را به مشهد مقدس اعزام کردیم که زیارت با برکتی بود و این طرح رضایت آنها را به همراه داشت.

وی با اشاره به برنامه سفرهای استانی مسئولین مرکز خدمات افزود: در این طرح مسئولین مرکز خدمات با حضور در تمامی مدارس علمیه استان‌ها علاوه بر تجلیل از اساتید و ممتازین تحصیلی مدارس علمیه از نزدیک با مشکلات اساتید و طلاب این مدارس نیز آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه آخرین سفر استانی به استان مرزی و محروم خراسان جنوبی صورت گرفت، گفت: علما و ائمه جمعه این استان از کمبود روحانی در این مناطق گله‌مند بودند و تأکید داشتند که خدمت بزرگان حوزه رسیده و این مشکل را مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از ائمه جمعه می‌گفتند که در روستاهایی که اکثریت آنها شیعه هستند روحانی وجود ندارد و مردم خواستار حضور روحانی در این مناطق هستند.

رئیس مرکز خدمات ابراز داشت: بسیاری از روحانیون هستند که در قم فقط مشغول مطالعه و درس خواندن هستند و اگر برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد می‌توانند با حضور در روستاها و مناطق مختلف کشور خدمت‌رسانی بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: مردم ایتام رسول‌الله و دین و ایمانشان به دست روحانیت است و نباید آنها از دامان روحانیت دور شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: ائمه جمعه استان خراسان جنوبی خواستار توجه جدی بزرگان حوزه برای هجرت روحانیون به مناطق و روستاهای استان‌های مرزی بودند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha