جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیشرفت علمی

حوزه/ با پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی شرایط کشور تغییر کرده و از لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... شاهد رشد و پیشرفت بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد مهدی جاوید، از اساتید برجسته حوزوی در نشست بصیرتی و روشنگری طلاب مدرسه فاطمیه شیراز به مقايسه سياست هاي كلي دو نظام قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: پس از به پيروزي رساندن انقلاب اسلامي، شاهد فضایی در جامعه بودیم که اکثریت مردم مسلمان ایران به خواسته خود رسیدند و این نظام بر محور دین ومردم و رهبری امام و پیروی از ولی فقیه شکل گرفت.

وی افزود: با این رویداد بزرگ در کشور ایران، شاهد اتحاد و پيوند مستحكم با دنياي اسلام، حفظ استقلال، عدم تعهد در برابر قدرتهاي سلطهگر غربی و دخالت در امورات داخلی کشور توسط استکبار هستیم، که این از افتخارات به شمار می آید.

حجت الاسلام جاوید در جمع طلاب خواهر شیرازی، اظهار داشت: با انقلاب اسلامی به حقوق زنان و آزادی های انفرادی و برقرار بودن عدالت کافی در جامعه، ایجاد یک وحدت ملی و یک استقلال سیاسی مجزایی اهمیت داده می شود.

وی اضافه کرد وگفت: تمامی نیازهای بسیار گسترده ملت عزیز ایران بر اساس موازین شرعی و احکام اسلامی توسط کارگزاران این حکومت اسلامی به کار گرفته می شود.

استاد حوزه شیراز به عملکرد حضرت امام خمینی(ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از شیوه هایی که امام برای ارتباط گرفتن با دیگران به کار می گرفت روشی بود که خیلی از اقشار جامعه به خصوص جوانان را مجذوب خود می کرد. امام فردی قانون مدار بود و منشا و رمز پیروزی در کارها را وحدت می دانست.

حجت الاسلام جاوید به برخی از پیشرفت های کشور  بعد ازانقلاب اشاره کرد و گفت: ایران  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه های پزشکی، فرهنگی و اقتصادی، دستیابی به دستاوردهای علمی و فناوری، دستیابی به انرژی هسته ای، پرورش نیروهای جوان و متخصص، صادرات خدمات فنی و مهندسی، رشد قابل توجه در صنایع نظامی، خدمات دهی رفاهی به مناطق محروم و دور افتاده و ... پیشرفت گسترده ای کرده است و این را مدیون رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری وخون ریخته شده شهدای این مرز و بوم می باشیم.

انتهای پیام .. / .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha