پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهدوی - جامعه المصطفی

حوزه/ غرب از چند قرن پیش تنها نظام سیاسی و اقتصادی را مبتنی بر لیبرال و سرمایه داری معرفی کرده، ولی انقلاب اسلامی برخلاف این امر سخن می گوید و نظام سیاسی و اقتصادی اسلامی را به دیگران می شناساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مهدوی، امروز در همایش گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در  جامعة المصطفی مشهد، معرفی نظام کارآمد اسلامی با محوریت ولایت فقیه را از مبانی نظری انقلاب دانست و گفت: با وجود مقام معظم رهبری به عنوان خیمه استوار و حبل المتین کشور و نظام، دشمن به نفوذ در ایران اسلامی امیدی ندارد و مسئولان نیز متوجه شده اند که نباید از این محور یعنی ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی دور شوند.

نماینده سابق جامعة المصطفی در هند با اشاره به بحران هایی که بعد از رحلت امام خمینی(ره) پیش آمد، ابراز داشت: دشمنان با اختیارات رهبری، ساختار، مقید و مطلق بودن و... مشکل ندارند بلکه مشکل آنها در این است که در نظامی که ولایت فقیه هست، نمی توانند نفوذ کنند.

رییس مرکز امور طلاب و خانواده های المصطفی ، استکبار ستیزی را یکی دیگر از مبانی نظری انقلاب اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: آیه 76 سوره نساء که می فرماید «الَّذِينَ آمَنُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِيَاء الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا»، مسیر و پایه این نظر است که باید همه پازل هایی که استکبار در نظام بین الملل چیده است، تغییر اساسی کند.

وی، آیه «كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» را پایه حمایت انقلاب از مظلومان دانست و سومین عنصر نظری نظام اسلامی را حمایت از حرکت های ضد سلطه خواند و اظهار داشت: ایران از مبارزان فلسطینی، حزب الله و مقاومت ملت های مسلمان و غیرمسلمان به صورت معنوی، مادی و حتی نظامی حمایت می کند که به طور مثال به مردم فلسطین در دفاع از خود سلاح می دهد و این امر هم نشان دهنده قوت و قدرت این نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی، قدرتمند شدن در برابر قدرت های استکباری را از دیگر مبانی نظری انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این نظر، ایران قوی می شود و دوستان خود را نیز مستحکم می کند که این امر نیز نشان دهنده زنده بودن انقلاب اسلامی است.

وی، تمدن سازی و الگو شدن برای ملت ها را از دیگر مبانی انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: غرب از چند قرن پیش تنها نظام سیاسی و اقتصادی را مبتنی بر لیبرال و سرمایه داری معرفی کرده، ولی انقلاب اسلامی برخلاف این امر سخن می گوید و نظام سیاسی و اقتصادی اسلامی را به دیگران می شناساند.

رئیس مرکز امور طلاب و خانواده جامعة المصطفی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی را در مقایسه با انقلاب های دیگر نمی توان شناخت و تنها باید آن را با خودش سنجید، ابراز داشت: با توجه به اینکه تحلیل انقلاب ها به طور معمول بر اساس یکی از امور تطبیق با دیگران، فرآیند، بنیان های نظری، اهداف، عناصر تعیین کننده، رهبری و مفهوم مولد و پویایی انجام می شود، انقلاب اسلامی را نیز بر اساس یکی از این موارد بررسی می کنیم.

وی در پاسخ به علت حفظ انقلاب اسلامی، به بحث مبانی و بنیان های نظری آن پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی به تعبیر شهید مطهری، راست قامت و جاودانه مانده است که این را در نوع تعامل دشمن با ایران می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی با اشاره به قدرت ایران اسلامی، خاطر نشان کرد: غربی ها ابتدا می گفتند که اجازه نمی دهیم ایران حتی یک سانتریفیوژ داشته باشید، ولی این روزها در مقابل قدرت کشور ما به ضعف و ناتوانی خود اقرار کردند.

وی با اشاره به ادعای هلال شیعی در گذشته، اظهار داشت: آنان امروز از این هلال صحبتی نمی کنند، بلکه انقلاب اسلامی در خاورمیانه پیام دیگری ارائه داده که نشان دهنده پویایی و ثبات آن است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ابراز داشت: امروز همانند دورانی که امام راحل نهضت و انقلاب را به پیش برد و در کنار مردم به پیروزی رساند، مقام معظم رهبری این نقش کلیدی را به عهده دارند.

وی به تبیین و توضیح رمز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه هیچ انقلابی مانند انقلاب ایران دشمن نداشته، اظهار داشت: نکته دیگر این است که سایر انقلاب ها، تداوم نداشته و از مسیر و هدف خود منحرف شده اند.

رئیس مرکز امور طلاب و خانواده جامعة المصطفی برای پی بردن به تداوم نداشتن انقلاب های بزرگی مانند فرانسه، روسیه و چین، مطالعه آن را توصیه کرد و گفت: حتی جامعه شناسان فرانسوی انقلاب این کشور را به نام انقلاب نمی دانند و انقلاب روسیه نیز که برای حمایت از کارگران شکل گرفت، در هیچ موردی به نتیجه نرسید.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی افزود: انقلاب چین نیز که انقلاب کشاورزان بود، به نتیجه نرسید و اعضای تحصیل کرده حزب کمونسیت که از کشاورزی چیزی نمی دانستند، حاکم شدند.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های غرب و استکبار با ایران اسلامی، انقلابی بودن و داشتن نهادهای انقلابی است، ابراز داشت: تحلیل آنها این است که انقلاب به معنای بی نظمی  و مستقر و تثبیت نشدن می باشد و به همین علت معامله و اطمینانی از سوی آنان نسبت به ایران وجود ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha