شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
 یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم

حوزه/ غرفه حماسه ۱۷ در نمایشگاه امسال، کتاب های تخصصی پیرامون شهدای استان قم را عرضه کرده است.

 حجت الاسلام احمد محمد آبادی، مسئول غرفه حماسه 17 ،در نمایشگاه کتاب استان قم در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: کتاب و کتابخوانی از مهمترین بایسته های فرهنگی در جامعه است که قطعا رشد فکری جامعه را نیز به بار خواهد آورد.

وی افزود: یک جامعه کتابخوان با جامعه ای که با کتاب غریبه است، کاملا متفاوت است و به سان همان آیه قرآن است که بیان می دارد که « دانایان و با کسانی که نمی دانند برابر نیستند»؛ پس قطعا اگر یک جامعه بتواند با نور آگاهی درآمیزد می تواند حساب خود را در بیدادگاه اطلاعات منفی و سیاه در دنیا از دیگران جدا کند.

نویسنده دفاع مقدس بیان کرد: غرفه حماسه 17 در واقع یکی از غرفه های تخصصی در نمایشگاه امسال است که در بردارنده کتاب های تخصصی پیرامون شهدای استان قم است که در این کتاب ها سعی شده، زوایای پنهان و اثربخشی که در وجود جوانان گلگون کفن ایران اسلامی وجود داشته و برای جامعه امروز دارای جذابیت است مطرح شود.

وی گفت: فاصله رفتار جامعه با آنچه که باید باشد، تنها در دانستن حقیقت است و قطعا کسانی که به حقیقت دفاع مقدس پی برده اند در این مسیر گام برداشته و در جامعه نیز فرهنگی را ارایه می دهند که از این حوزه معرفتی، دور نباشد و به همین دلیل است که هرچه در این زمینه قلم زده شود، بیشتر به آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا که همان آرمان های الهی هستند نزدیک شده ایم.

مسئول غرفه حماسه 17  اظهارکرد: امروزه خوشبختانه طلاب جوان، با ایجاد خون تازه ای که در عرصه هنر، در بدنه حوزه دمیده شده است به سمت تلاش در جهت پرکردن خلاءهای فرهنگی در فضای مجازی می روند و به همین دلیل است که اگر بتوانیم زمینه حضور جدی تر طلاب با استعداد را در این عرصه ها تقویت کنیم حداقل از محتوای آثاری که ارایه می دهیم آسوده خاطریم.

وی گفت: غنای محتوا یک بحث است و نوع انتشار و نوع قلم و بیان موضوع نیست موضوی متفاوت؛ به همین دلیل اگر در این عرصه بتوانیم با کمی ذوق و استفاده از تکنیک های تاثیرگذاری در مخاطبان، در عرصه حضور یابیم قطعا می توانیم هرساله تولیدات فرهنگی فاخری را از بدنه مذهبی جامعه ، تزریق کنیم که این تلاش های فرهنگی پاسخ مثبت خود را در جامعه خواهد داد.

حجت الاسلام محمدآبادی بیان کرد: اگر امروزه به تبلیغات داعش و داعشیان علیه فرهنگ اسلامی دقت کنیم می بینیم که آنها با همین تکنیک های جذب مخاطب این گونه در فضای مجازی تاثیرگذار بوده و جوانان غربی را که تنها به دنبال یک هویت اصیل بودند را به طرف خود کشیدند؛ اگر ما نتوانستیم چنین کاری انجام دهیم و این جوانان معصوم را به آغوش فرهنگ اهل بیت(ع) بکشیم، قطعا این ضعف متوجه ماست زیرا آنها با پول کسی را جذب نکردند( و اگر چنین کردند، این مساله محدود بوده است) بلکه بیشترین استفاده آنها، از فضای مجازی بوده است.

وی گفت: داعش از بین می ر،ود ولی قطعا این فکر خطرناک که همچون قارچ های سمی کانون خود را یافته است از جای دیگر سربرخواهد آورد، ولی در این زمان، واکسینه کردن مردم، وظیفه حساسی است که قشر انقلابی با تفکر ناب انقلابی است، به عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha