شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام جزایری ، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز با تاکید بر این که حوزه علمیه مسئول تولید اندیشه ایلامی و انقلابی است، گفت: حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف مورد نیاز نظام اسلامی به تولید علم پرداخته اند.

حجت‌الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، انقلاب اسلامی را انقلاب ایدئولوژیک دانست و گفت: انگیزه خیزش مردم مباحث اقتصادی، سیاسی، حزبی و جناحی نبود، آنچه باعث قیام مردم شد بحث گسترش مباحث دینی و اعتقادی و اسلام بوده است.

وی ادامه داد: نقش اصلی در انگیزش و بیداری مردم برای مقابله با حکومت طاغوت را امام خمینی(ره) و به تبعیت از ایشان، شاگردانشان ایفا کرده که در این راستا با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و منابر، خیزش و قیام مردم را سازمان‌دهی کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است» تصریح کرد:  آنچه حرکت مردم را تا سرنگونی رژیم طاغوت، هدایت و رهبری کرد، مجالس و منابر امام حسین(ع) و موعظه روحانیون بود.

حجت‌الاسلام جزایری یادآور شد: اینکه امروز شاهد صدور انقلاب اسلامی هستیم، به این معنا که شیعیان و آزادگان جهان از آن الگو گرفتند و خیزش‌های بیداری در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به راه افتاده است، به دلیل نفوذ رهبری امام خمینی(ره) و روحانیت در انقلاب است.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه پس پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، عنوان کرد: در جامعه اسلامی نیاز به تدوین قوانین اسلامی، نظریه‌پردازی اسلامی و تولید اندیشه اسلامی واضح و ضروری است، پیروزی انقلاب اسلامی به این معنا بود که دین برای اداره جامعه برنامه عملی دارد، لذا تدوین کردن این برنامه کار حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام جزایری بابیان اینکه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب، حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف مورد نیاز نظام اسلامی به تولید علم پرداخته اند، اظهار داشت: دین برای نیازهای امروز جامعه نیز راهکار دارد، لذا از مسئولیت‌های خطیر حوزه علمیه تولید اندیشه اسلامی و بسط حکومت اسلامی است.

وی در ادامه گفت: از شعارهای اصیل حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار جهانی است که این شعار برگرفته از ایدئولوژی اسلامی مبنی بر مخالفت اسلام با استکبار در همه ابعاد است؛ تبعیض، استعمار، استثمار، سلطه زورمندان بر ضعیفان و زیرپا گذاشتن عدالت شاخص‌های استکبار می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بابیان اینکه ایران امروز نماد اصلی روحیه استکباری آمریکا و صهیونیزم جهانی است، اضافه کرد: مظلومین و آزادگان جهان با تأسی به محور و شعار اصلی انقلاب اسلامی یعنی استکبارستیزی، هسته‌های مقاومت در برابر مستکبرین را در کشورها اسلامی و غیر اسلامی تشکیل داده‌اند که شاهد نمونه‌های این خیزش‌های انسانی، اسلامی در آفریقا، عراق، سوریه، یمن و... همه برگرفته از اندیشه ناب اسلامی امام خمینی(ره) هستیم.

حجت‌الاسلام جزایری در پایان گفت: حمایت از مظلوم که از الزامات مقابله با مستکبر و مؤلفه اصلی اندیشه امام خمینی(ره) است، امروز عامل شکل‌گیری و تقویت جریان‌های مقاومت در دنیا شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha