شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حدیث

حوزه/ پژوهشگر حوزوی بیان کرد: با توجه به اهمیت و کارکرد و نتیجه ای که این مقاله ارایه شده است باز هم نیازمند بررسی های جدید در این زمینه هستیم که طلاب جوان حوزه باید زمینه ساز شکوفایی این عرصه را ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  خدامیان آرانی عصر امروز در جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی در پژوهشکده حدیث حوزه گفت: بسیاری از راویان در کتب رجالی نامی ندارند و از آنها یادی نشده؛ به عنوان مثال، در 70 درصد راویانی که در اسناد شیخ صدوق از آنها نام برده شده، در کتب رجالی، نامی از آنها برده نشده است.

وی افزود: در این مقاله (مقاله برتر جشنواره) به دنبال آن بودیم که به این نتیجه برسیم علمای رجالی از جمله مرحوم نجاشی و شیخ طوسی و....از مبنای دیگری به نام نقد متنی و محتوایی احادیث استفاده کرده اند و شواهد و مویدات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

نویسنده برتر جشنواره حدیثی آیت الله الظعمی بروجردی بیان کرد: در این کتاب، روش های نقد روایات بیان شده که مسالک نقد روایات در آن بیان گردیده است؛ نقد متن محتوایی و جایگاه آن در مسلک وثوق الصدوری نیز در این کتاب مورد توجه واقع شده است.

حجت الاسلام  خدامیان گفت: تعابیر دال بر قوت روایت راویان، تعابیر دال بر ضعف روایت راوی، تعابیر دال بر قوت نوشته راویان و تعابیر دال بر ضعف نگاشته راویان از جمله بخش های این مقاله بوده است که در هر کدام از این موارد مباحثی پیرامون چگونگی اعتبار اسناد نیز بیان شده است.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: با توجه به اهمیت و کارکرد و نتیجه ای که این مقاله ارایه شده، باز هم نیازمند بررسی های جدید در این زمینه هستیم که طلاب جوان حوزه باید زمینه ساز شکوفایی این عرصه را ایجاد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha