چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی، رئیس  مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین

حوزه/معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر این که امام جماعت باید نظارت استصوابی بر امور مساجد داشته باشد گفت: توانمندسازی امامان جماعات مساجد از ضرورت هاست .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید آقایی، امروز در نشستی با حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی، رئیس  مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین  جمعی از کارکنان این مرکز،در تهران، توانمندسازی امامان جماعات را یکی از اصلی‌ترین راهبردهای این مرکز عنوان کرد و گفت: ضروری است برای تبادل و انتقال تجربیات و تعامل بیشتر، مساجد هر استان به صورت شبکه‌ای با هم تعامل و تبادل نظر داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، شناسایی و معرفی مساجد الگو را لازم و ضروری دانست و بیان داشت: راهبرد شناسایی و معرفی مساجد الگو از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است .

* صدور بیمه نامه  برای مساجد

وی با اشاره به این که از 2700 مسجد فعال در تهران، 700 مسجد بیمه شده‌اند و کار بیمه سایر مساجد نیز در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: انجام دوره‌های آموزش پیش از امامت یکی از راهکارهایی است که مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد را  در انتصاب امام جماعت کمک می کند.

حجت الاسلام آقایی با تأکید بر این‌که امام جماعت باید نظارت استصوابی بر امور مساجد داشته باشد، افزود: نظارت استصوابی امام جماعت باید به گونه ای باشد که حتی هیئت امنا هم مورد تأیید ایشان قرار داشته باشند و احکام هیئت امنا توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد با پیشنهاد امام جماعت صادر شود.

*مدیریت مسجد یک تخصص است

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تأکید بر این‌که مدیریت مسجد یک تخصص است، یادآور شد: بسته‌های آموزشی برای ائمه جماعت استان تهران تهیه شده و این بسته‌ها به صورت مکتوب، پاورپوینت و صوت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: معرفی امام جماعت‌های فاخر و جمع‌آوری اطلاعاتی از زندگی آن‌ها در قالب کتاب در دستور کار مسئولان مساجد تهران قرار گرفته و  تاکنون یک جلد از آن منتشر شده است.

حجت‌الاسلام اوتارخانی، رئیس  مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین نیز در این دیدار بر امضای تفاهم‌نامه همکاری تأکید کرد و گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، نوپا بوده و با توجه به این‌که استان تهران در این زمینه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است از طریق امضای تفاهم‌نامه می‌توان تجربیات را با سرعت به قزوین انتقال داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha