سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام شاکری معاون المصطفی

حوزه/ معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی(ص) بر لزوم توجه هرچه بیشتر طلاب جامعه المصطفی(ص) به فراگیری قرآن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شاکری معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی(ص) در مراسم رونمایی از آثار قرآنی این مرکز گفت: یکی از مهمترین رسالت های جامعه المصطفی(ص)  فعالیت در زمینه علوم و معارف قرآن کریم است.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین بخش های این مرکز بین المللی حوزوی را مباحث قرآنی در برگرفته و در عرصه بین المللی نیز این کوشش ها دو چندان  می باشد.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: از بدو تشکیل این مرکز، تلاش شده تا در کنار ارایه آموزش های تخصصی در زمینه دروس حوزوی، مبانی اندیشه مترقی اسلام نیز در قالب کتاب و سنت برای طلاب بیان شود.

وی گفت: قطعا هیچ مسیری بالاتر از قرآن برای رسیدن به جایگاه معرفتی دین وجود ندارد و کسانی که به دین مبین اسلام مشرف می شوند در ابتدا شیفته قرآن و کلام اهل بیت(ع) می گردند.

وی اظهارکرد: به همین دلیل المصطفی(ص) یک مرکز قرآن مدار و قرآن محور است، زیرا یک مرکز حوزوی باید بر مبنای مبانی ارزشی و الهی و قرآنی باشد.

معاون فرهنگی و تربیتی المصطفی(ص) با اشاره به فعالیت های بین المللی این مرکز در سطح جهان بیان کرد: خوشبختانه حافظان و قاریان بسیاری در المصطفی(ص) مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: یکی از مهمترین مباحث فرهنگی که در این نهاد حوزوی مورد توجه می  باشد، این  است که باید طلاب و خانواده های آنها در مسیر قرآن آموزی قرار گیرند و همه طلاب المصطفی(ص) حافظ و یا قاری قرآن باشند.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: قرآنی که ما از آن بهره مندیم، کتابی است که با محور عقلانیت به جان عرضه می شود و از جاهلیت مدرن مبری است؛ در این زمینه باید هوشمندان در خدمت قرآن باشیم و بهره ها و فیوضات را به جامعه جهانی عرضه کنیم.

حجت السلام شاکری بیان کرد: قرآن نوری است که با کلید اهل بیت(ع) چهره نورانی خود را به عالم نشان خواهد داد.

وی گفت:مقام معظم رهبری در خصوص قرآن کریم بیان می کنند که قرآن باران رحمت است و جان های خود را باید د رمعرض این باران رحمت قراردهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha