جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رونمایی از اولین ترجمه شیعی قرآن به زبان روسی

حوزه/ کارشناسان تبلیغ بین الملل حوزه بر لزوم استفاده از ظرفیت های آموزشی قرآن کریم در توسعه فرهنگ ناب اسلام و اهل بیت(ع) در جهان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علیزاده  امروز  در مراسم رونمایی از آثار قرآنی المصطفی با ذکر این مطلب که ترجمه قرآن یکی از مهمترین توفیقاتی است که ممکن است خداوند به یک بنده عطا کند، گفت: دریچه کلام و حی،  بهترین راهی است که می توانیم مکتب و معارف اهل بیت(ع) را از این طریق تبلیغ و ترویج کنیم.

وی با اشاره به این نکته که در گذشته، علمای شیعه در مهجوریت بسیاری قرارداشتند اظهارکرد: این بزرگان به حدی سختی می کشیدند و به حدی به کار تبلیغی خود تعهد داشتند که حتی برای انتشار یک کتاب که یک خطر فرهنگی را گوشزد کرده باشد، تمام اموال خود را می فروختند.

مدیر دفتر رئیس جامعه المصطفی بیان کرد: طلاب امروز با هماهنگی مدیران فرهنگی و قرآنی و حوزوی باید با فکرهای جدید راه را برای توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه جهانی ایجاد کنند.

حجت الاسلام علیزاده اظهارکرد: جامعه المصطفی و حوزه ظرفیت بسیاری برای توسعه فعالیت های قرآنی دارد و باید از ظرفیت های خود در بیش از 120 کشور جهان استفاده کنیم.

سخنران دیگر این مراسم حجت الاسلام  شهامت بود که در سخنانی با اشاره به تجربیان قرآنی خود در آموزش طلاب بیان کرد: توجه به قرآن برای جامعه المصطفی  دارای موضوعیت خاص است.

وی گفت: بر این امر واقفیم که در این سالها نسبت به قرآن کوتاهی شده است که باید این کوتاهی جبران شود؛ نباید این نکته را از نظر دور بداریم که  قرآن بهترین وسیله برای نشر الهی و اهل بیتی(ع) است.

این استاد حوزه بیان کرد: ما نهج البلاغه را به برادر  و صحیفه را خواهر قرآن یاد می کنیم ؛اگر بخواهیم این دو کتاب را به  دیگران عرضه کنیم، شاید به خاطر مسایل سیاسی مورد استقبال واقع نشود، ولی غالب مباحث امام علی و امام سجاد(ع) در قالب خطبه و دعا با محوریت قرآن کریم بیان شده است.

مدیر مرکز مشاوران المصطفی(ص) بیان کرد: ایشان استدلالات و استشهادات بسیاری در خصوص قرآن بیان کرده اند و اگر این مسایل مستند شناسی شود برای توسعه مباحث مرتبط با صحیفه و نهج البلاغه باید توسط قرآن این کار را انجام دهیم.

نامه رهبری به جوانان اروپایی و غربی نیز بر اساس یک دعوت قرآنی است

این مبلغ بین المللی قرآن کریم با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند این فکر، مرز ندارد، گفت: فکر ناب اسلامی در همه جای دنیا اقبال دارد، همه مباحث ایشان منبع قرآنی دارد؛ نامه رهبری به جوانان اروپایی و غربی نیز بر اساس یک دعوت قرآنی است؛ ایشان 30 راهبرد را بیان کردند که تمام این راهبردها مبنای قرآنی دارد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام  فلاح نویسنده کتاب آموزش قرائت قرآن کریم به زبان اسپانیولی که  از این اثر امروز زونمایی شد با ذکر این مطلب که این اثر یک اثر تالیفی بر اساس آواشناسی زبانی اسپانیولی است؛ گفت با 80 میلیون اسپانیولی زبان خلا کتابی مثل آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی کاملا حس می شد و در این اثر تلاش شد بیشترین اطلاعات به مردم داده شود.

نویسنده کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی تصریح کرد: پس از فعالیت در مرکز اسلامی بولیوی ایده انتشار این کتاب در ذهن بنده شکل گرفت و به کار گرفته شد.

حجت الاسلام فلاح اظهارکرد: این کتاب 9 بار تدریس و 10 مرتبه نیز ویرایش شده است و صفحه آرایی و ویرایش این کتاب از طریق اینترنت انجام می شد و زمینه های هنری در این کتاب زمینه جذب بیشتر این کتاب را فراهم کرد.

وی افزود: این اثر نتیجه همکاری موسسه اندیشه شرق و جامعه المصطفی که امیدواریم این فعالیت روز به روز بیشتر شود و نهضت قرآن آموزشی در جامعه جهانی شکل گیرد.

نویسنده کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی تصریح کرد: این کتاب در آینده به زبان پرتقالی نیز انجام می شود و در حال حاضر کار ترجمه این کتاب به اتمام رسیده است.

حجت الاسلام فلاح اظهارکرد: در سال 2010 در کشور بولیوی دو سوره حمد و اخلاص را با کمک یکی از مترجمین سرخپوست به زبان سرخپوستان ترجمه کردیم؛ این درحالی است که انجیل تا کنون به 23 زبان سرخپوستی ترجمه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha