شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) مصداق اتم و اکمل ولایت مداری و پیروی از ولی امر بودند، گفت: زهرای اطهر(س) در زمان امیرالمؤمنین(ع) در نقش سرباز ولایت نقش آفرینی می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور جمعی از بانوان، در ساری برگزار شد، ولایت مداری را مهم ترین شاخصه های و ویژگی های آن بانوی نمونه اسلام دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مصداق اتم و اکمل ولایت مداری و پیروی از ولی امر بودند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که ولایت مداری رتبه و مرتبه دارد، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در ولایت پذیری از بالاترین رتبه برخوردار بوده است.

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز به معنای واقعی ولایت مدار بود و هیچ گاه سکوت و یا فریادی غیر از ندای پیامبر(ص) بر نمی آورد، خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و در زمان امیرالمؤمنین (ع) نیز تنها در نقش سرباز ولایت نقش آفرینی می کردند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با بررسی تاریخ، حضرت زهرا(س) هم در قول و هم در عمل به عنوان یک چهره پر فروغ الگوی ولایت مداری به شمار می روند، تصریح کرد: آن بانوی نمونه اسلام هم زمان شناس و هم دشمن شناس خوبی بودند و در مقاطع حساس آن دوران با موضع گیری خود با تمام توان از ولایت دفاع کردند.

وی، حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: زنان جامعه امروز ما باید در همه عرصه های فردی و اجتماعی این بانوی ارزشمند جهان اسلام را الگوی عملی خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زهرا(س) امام خویش را به خوبی شناخت و هم در گفتار و هم در عمل پای ولایت ماند، بیان داشت: آن بانوی نمونه اسلام جان خود را در راه اثبات ولایت و حمایت از آن فدا کرد و مظلومانه به شهادت رسید.

 معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، سیره فاطمی را مهم ترین نیاز جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: باید سیره عملی آن حضرت در همه بخش های جامعه تبیین و ترویج شود، تا شاهد رشد و تعالی روز افزون جامعه دینی باشیم.

وی به مسأله عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تأکید براین که این مسأله مهم همواره مورد توجه و تأکید دخت نبی مکرم اسلام(ص) بود، گفت: سیره حضرت فاطمه(س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام صادقی همچنین به نقش بانوان در نهضت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پشتیبانی مادران و همسران رزمندگان اسلام در هشت دفاع مقدس نیز موجب پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی شد.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha