پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب  طب اسلامی؛ مبانی و اصول

حوزه /جدیدترین اثر موسسه بوستان کتاب، با عنوان"طب اسلامی؛ مبانی و اصول"، تالیف حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، با بهره گیری از برخی آیات و روایات معصومین (علیهم السلام) منتشرشد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، نویسنده  اثر حاضر، طب اسلامی را پس از تعریف، چیستی، چرایی و اهمیت طب اسلامی، در چند فصل مورد بررسی قرارداده است.  

* تدوین کتاب درسه فصل:

*فصل اول: مبانی طب از منظر آموزه های دینی (رهنمودهای معرفت گرایانه)؛ که به شناخت خاستگاه تندرستی و بیماری انسان، شناخت نفوس چهارگانه، توجه به اخلاط و مزاجهای چهارگانه و ... می پردازد.

*فصل دوم: اصول طب از منظر آموزه های دینی (رهنودهای پیشگیرانه)؛ که به لزوم سلامت آب و هوا، تعدیل در خوردن و آشامیدن، ضرورت بسامان بودن حرکت و سکون و ... پرداخته است.

*فصل سوم: رهنمودهای درمان گرایانه؛ که به راهکارهای کلی دین اسلام درباره درمان ها و بیماری های روانی تمدن جدید و چگونگی درمان آنها اشاره کرده است.

از آنجا که انسان، در عصر حاضر و با تغییر سبک زندگی خود، به بیماری ها و مشکلات جسمی و روانی بسیاری مبتلا شده، بازگشت به سلامتی، در سایه طبی فراگیر، کل نگر، ژرف اندیش و واقعگرا امکان پذیر است که همانا طب اسلامی است؛ چرا که می تواند پاسخی صریح و شفاف و همه جانبه به مشکلات درمانی انسان بدهد.

به گزارش روابط عمومی موسسه بوستان کتاب،  کتاب طب اسلامی، تألیف علی رضایی بیرجندی، توسط مؤسسه بوستان کتاب، در 336 صفحه، قطع وزیری، شمارگان 1100  نسخه و  با قیمت 21000 تومان، به تازگی  چاپ و  منتشر شده است.

  علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 7 ـ 37742155  ـ 025 تماس بگیرند یا به سایت www.bustaneketab.com مراجعه کرده؛ با خرید اینترنتی از تخفیف ویژه برخوردار گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha