یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 374156
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
طلاب

حوزه/نشست طلاب و فضلای استان گلستان با حضور طلاب شهرهای گنبد، مینودشت، گالیکش و کلاله در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این نشست که دوشنبه شب در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شدT  طلاب و روحانیون شهرهای گنبد، مینودشت، گالیکش و کلاله حضور داشتند.

 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در این نشست به سخنرانی پرداخت و بیان کرد: علم اگر بخواهد علم الهی و نور الهی در دل انسان باشد باید انسان را به خشیت الهی منتهی کند وگرنه افراد بسیاری را داریم که عالم هستند، اما هیچ خشیتی در آنها وجود ندارد.

وی خالی شدن شهرها و روستاها از علما را یکی از مشکلات امروزی کشور دانست و گفت: امروز یکی از آسیب‌های روحانیت در شهرها این است که آرام و آرام هر استانی از وزنه‌های علمی که در گذشته در آن استان بوده خالی می‌شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدرضا رحمانی مدیر گروه تبلیغی فرهنگی رسول مهر گفت: دوره ما بسیار شباهت  به دوره امیرالمؤمنین(ع) دارد.

وی گفت: امیرالمؤمنین(ع) قسم می‌خورند که قلب می‌میرد و غم و غصه در یک جا جمع می شود به خاطر اینکه دشمن‌های ما با همدیگر  بر سر باطل متحد شده‌اند، ولی ما که به حق هستیم تفرقه داریم.

مدیر گروه تبلیغی فرهنگی رسول مهر گفت: ما فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) را سرلوحه خود قرار دادیم و گروهی را به نام «سلحشوران ولایت» را در شهر گنبد تشکیل دادیم و به فعالیت‌های تبلیغی در این شهر پرداختیم.

وی با بیان این که امسال گروه تبلیغی ما رسمی شد و نام آن را به رسول مهر تغییر دادیم، ابراز داشت: فعالیت در پارک غدیر در بین شیعه و سنی در ماه رمضان، فعالیت در پارک شهرداری به مدت 10 روز و فعالیت در هفته دفاع مقدس در دریاچه مصنوعی از جمله برنامه‌های این گروه در سال جاری بود.

حجت الاسلام رحمانی یکی از مشکلات این گروه را کم بودن نیروی فعال اعلام کرد و گفت: مشکل اصلی ما این است که نیروی فعال و متخصص که به کار گروهی علاقه داشته باشد، نداریم و از طلاب استان تقاضا داریم که دست به دست هم دهیم که صفی محکم و پولادین تشکیل دهیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha