یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله فاضل

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: یکی از اهداف و خواسته های قلبی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی ، تبدیل فاطمیه به عاشورای دوم در سرتاسر ایران اسلامی و بلکه همه کشورهای شیعی بود.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و نیز سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) اظهار داشت: مرحوم والد ما از جمله مراجعی بود که بسیار در احیای فاطمیه و تعظیم آن کوشید و به لطف الهی شاهد هستیم که چند سالی است این تلاش ها به ثمر نشسته و فاطمیه در کل کشور و از جمله شهرهای مذهبی همچون قم مقدس با شور و حال و عظمت خاصی برگزار می شود.

وی با اشاره به علاقه و شیفتگی خاص آن مرجع فقید نسبت به ساحت قدسی صدیقه کبری(س) گفت: ایشان از 70 سال پیش در بیت قدیمی شان که امروز حسینیه است در روزهای جمعه و ایام فاطمیه مراسم روضه خوانی داشتند و نسبت به برگزاری محافل اهل بیت(ع) هم ایشان و هم پدرشان حساسیت فوق العاده ای و جدیت داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم و حوزه های علمیه می دانند که یکی از احیاگران فاطمیه مرحوم والد ما بود و با پیام ها و کارهای فرهنگی، فاطمیه را به عاشورای دوم تبدیل کردند.آیت الله محمدجواد فاضل

وی اضافه کرد: این بزرگوار نسبت به حفظ شعائر دینی در محرم و فاطمیه و دیگر مناسبت ها تاکید فراوانی داشتند، به طوری که به عنوان مثال، دو ماه محرم و صفر را لباس سیاه می پوشیدند.

وی ابراز داشت: مرحوم آیت الله العظمی فاضل (ره) وقتی سال های قبل از مرجعیت که مدرس درجه اول حوزه بودند در همین حسینیه که روضه برپا بود، خودشان چایی ریخته واز حضار پذیرایی می کردند و حتی شاگردان وقتی می خواستند کمک کنند، نمی گذاشتند و اصرار داشتند که خودم باید این کار را بکنم.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: مرحوم ابوی ما همچنین در آن ایام کتابی به همراه آیت الله اشراقی نوشتند با عنوان پاسداران وحی که بخشی از این کتاب در رد بر کتاب شهید جاوید می باشد؛ ایشان تعریف می کرد وقتی ما کتاب را می نوشتیم پدرم من را خواست و گفت محمد آقا این کتاب ممکن است به جهت حساسیت های طرف مقابل برای شما خطر جانی داشته باشد، رها کنید نوشتن آن را .

وی افزود: مرحوم والد می گفت من بار اول سکوت کردم و وقتی چندی بعد باز پدرم همین مساله را مطرح کرد، باز چیزی نگفتم تا این که در مرتبه سوم با احترام به ایشان گفتم اگر ما برای حفظ ولایت، وظیفه خود را این گونه تشخیص داده باشیم چه که ایشان گفت: اگر تکلیف است من دیگر دخالت نمی کنم.

وی گفت: روزهای آخر عمر ، پدربزرگ ما تعریف می کند که پدرم گفت محمد بیا و یک مقدار از این کتاب بخوان و وقتی بخشی را می خواند و اشک می ریخت و می گفت من در عالم قبر به این کتاب تو امید دارم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همچنین با تاکید بر این که ولایی بودن و اعتقاد به ولایت و محکم بودن در ولایت ائمه اطهار و خصوصاً حضرت زهرا(س) از ویژگی های مرحوم آیت الله العظمی فاضل بود، اظهار داشت: من گاهی به ایشان می گفتم که شما نسبت به حضرت زهرا(س) علاقه بسیار خاصی دارید که ایشان می گفت من از کودکی هر مشکلی که داشتم متوسل به حضرت زهرا(س) می شدم و پدر من نیز هر وقتی مشکل داشت متوسل به امام جواد(ع) می شد.

وی در خاتمه گفت: بسیار امیدواریم مردم عزیز ما این ولایت مداری و استقامت در مسایل اعتقادی را از چنین بزرگانی الگو بگیرند و بدانند شخصیتی همچون والد ما هرچه مقام علمی ومعنوی اش بیشتر می شد، خضوع و سرسپردگی اش به آستان مقدس اهل بیت(ع) افزون تر می گشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha