یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در مراسم تجلیل بیش از نیم قرن خدمات آیت الله حاج سید محمود ترابی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با تاکید براینکه طلبه باسواد و با تقوی از بزرگترین نیازهای مردم در هر منطقه است،گفت: نیازمند حضور طلاب توانمند در حوزه های علمیه هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از سمنان، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در مراسم تجلیل بیش از نیم قرن خدمات آیت الله حاج سید محمود ترابی که در  مسجد جامع شهر دامغان، برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه اظهارداشت: همانطور که مراجع عظام و مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی تأکید داشتند ، مردم در ایام کنونی نسبت به بزرگداشت فاطمیه اهتمام ویژه داشته باشند .

وی با بیان این که مصائبی که انسان تصور آن را نمی تواند بکند برای حضرت زهراء(س) ایجاد کردند ، افزود: کجای تاریخ سراغ دارید به خانه هجوم ببرند و بدترین ظلم ها را در حق او کنند، کسی که عزادار پدر خود یعنی حضرت رسول(ص) باشد.

عضو جامعه مدرسین با تاکید براینکه برای تقرب خدا باید حضرت زهرا(س) را بیشتر بشناسیم گفت: شیعه اگر فاطمیه را گرامی می دارد برای این است حضرت زهرا(س) نور عظمت خداست.

وی با تاکید براینکه مکتب شیعه دارای منابع غنی است بیان داشت: تنها مکتبی که گوهر های نابی چون حضرت زهرا(س) و ائمه را دارد شیعه است  و حتی  قویترین رؤسای بعضی مذاهب جزء ضعیف ترین شاگردان امامان ما بوده اند، لذا درمقایسه با مکتب اهل بیت(ع) بسیار ناتوان هستند و ترویج آموزه های مکتب ائمه(ع) نیازمند تلاش محققان است.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان  خود با تاکید بر حضور افرادتوانمند در  حوزه  گفت:با توجه به آیه نفر امروز باید افرادی مستعد به حوزه وارد شده و پس از بازگشت  دینداری را به مردم و  نسل های آینده  یاد دهند. « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ.» (توبه 122)

وی  با اشاره به تاکید معمار کبیر انقلاب بر تربیت طلاب  در کشور تصریح کرد: امام خمینی(ره) هم بر تربیت روحانیون بسیار اهتمام داشت و قبل از پیروزی انقلاب در مقابل این فکر غلط وسم مهلک که به جامعه تزریق می شد یعنی جداکردن مردم از روحانیت ، فرمود کشور بدون روحانی مانند کشوری بدون طبیب است!

آیت الله فاضل لنکرانی  ادامه داد: امروز یکی از وظایف مهم مردم این است فرزندان با استعداد خود را به حوزه ها بفرستند تا از عالمان برجسته شوند ونسل آینده را هدایت کنند.

وی در همین راستا به شخصیت آیت الله حاج سید محمود ترابی اشاره و  اضافه کرد: این جلسه نه فقط برای تجلیل از یک سید عالم است، بلکه برای آن است که اندیشه کنیم و این عالمان را بیشتر بشناسیم.

عضو جامعه مدرسین با تاکید براینکه یک طلبه با سواد و با تقوی از بزرگترین نیازهای مردم در هر منطقه است، تصریح کرد: تقاضای من اینست که کاری کنید که مثل آیت الله ترابی ها، در آینده در این منطقه بیشتر شوند.

آیت الله فاضل خاطر نشان کرد: در حال  حاضر دنیا با پول ، شیطنت و اسلحه، تمام قد به میدان آمده تا اسلام را از بین ببرد و لازم است بیشتر به فکر بوده و برای تبلیغ آموزه های دینی اهتمام داشته باشیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با تاکید براینکه ریشه انقلاب اسلامی در عاشورا وفاطمیه است، خاطرنشان کرد: این انقلاب برای حفظ و رشد اسلام ،تشیع و مکتب اهل بیت(ع) و تقویت شیعه ونشر افکار ائمه می باشد و باید از فرصت انقلاب به نحو احسن استفاده نماییم .

وی در پایان با تاکید بر نعمت ولایت فقیه و پیروی همگان از آن  یادآورشد: امام ولایت فقیه را به عنوان یک هدیه بزرگ الهی برای مردم  ارمغان آورد و باید قدر این هدیه بزرگ الهی را بدانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha