جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید محمد حسینیان  امام جمعه دامغان:

حوزه/ امروز دشمن با بهره گیری از رسانه، فضای مجازی و فیلم های هالیوودی به شبهه افکنی می پردازد و جوانان را از دین جدا می کند و امروز ما در مقابل دین و دیانت نسل جوان مسئولیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام سید محمد حسینیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان، با اشاره به شاخصه های انتظار حقیقی، گفت: انتظار فرج و ظهور ،امید به آینده ای بسیار روشن است و همه ائمه(ع) این نوید را داده اند و در قرآن کریم هم با نزول آیه "وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ" به این مهم تاکید شده است.

وی یکی از مهمترین وظایف منتظر امام زمان(عج) را خود سازی عنوان کرد و افزود: مهدویت، هویت شیعه است و باید فرهنگ مهدوی در جامعه جاری شود و در این صورت حقیقت اسلام ناب آشکار می شود.

امام جمعه دامغان ادامه داد: وظیفه ما در عصر غیبت دعا برای فرج و زمینه سازی ظهور می باشد و باید بدانیم که در واقع محرومیت ما از دیدار روی حضرت به خاطر گناه و وجود ظلم و جور در عالم است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امروز دشمن با بهره گیری از  رسانه، فضای مجازی و فیلم های هالیوودی به شبهه افکنی می پردازد و جوانان را از دین جدا می کند و امروز ما در مقابل دین و دیانت نسل جوان مسئولیم و باید به فکر اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان باشیم.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز بزرگترین مشکل جهان اسلام، عدم اتحاد و همدلی مسلمین می باشد و اگر ملت های مظلوم یمن، بحرین، سوریه، عراق و افغانستان نیز مانند ایران از وجود رهبری آگاه و مقتدر برخوردار بودند، به این وضع نمی افتادند.

حجت الاسلام حسینیان در ادامه با اشاره به جنایات تکفیری ها، تصریح کرد: علمای اسلام باید در مقابل تکفیری ها متحد شوند در این بین حوزه علمیه برای تحقق این مهم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha