جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اعضای ستاد اسکان نوروزی استان قم با رئیس جامعه المصطفی

حوزه/ توجه به جایگاه آموزش و پرورش، نخستین و مهم ترین نکته ای است که باید همواره بدان متذکر بود و غفلت از عظمت جایگاه و شعاع تاثیرگذاری آن، از مهمترین آسیب ها به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در دیدار حمید رضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و  مسئولان ستاد اسکان نوروزی استان، ضمن خیر مقدم به حضور میهمانان، تصریح کرد: خدا را شاکریم که آخرین جلسه ما در موضوع بسیار خوب عرصه خدمت رسانی به زائران کریمه اهل بیت (علیهم السلام) رقم خورد.

وی ضمن تقدیر از خدمات شایسته مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان قم، اذعان داشت: باید در واپسین ساعات اداری سال جاری، از تمام تلاش های اخلاقی، علمی و خدماتی متصدیان آموزش و پرورش تقدیر نمود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشرفت های روز افزون نظام تعلیم و تربیت در شهر مقدس قم، ابراز داشت: امیدواریم در سال 95 نیز شاهد درخشش روز افزون فعالیت های آموزش و پرورش در همه عرصه ها باشیم.

وی با اظهار امیدواری توفیق خدمت در مسیر خادمی زائران اهل بیت (علیهم السلام)، خاطرنشان کرد: فعالیت های فرابخشی در حوزه های دینی، مایه مسرت و خوشحالی است و قطعا توفیقات روز افزونی را برای آدمی رقم خواهد زد.

رئیس المصطفی ارتباط و خدمت با نهاد فاخر آموزش و پرورش را غنیمتی ارزشمند توصیف نمود و با تاکید بر این که آموزش و پرورش، نخستین نهاد تاثیرگذار در عرصه علم و فرهنگ جامعه است، یادآور شد: توجه به جایگاه آموزش و پرورش، نخستین و مهم ترین نکته ای است که باید همواره بدان متذکر بود و غفلت از عظمت جایگاه و شعاع تاثیرگذاری آن، از مهمترین آسیب ها به شمار می رود.

وی به گستره دانش آموزان استان قم اشاره نمود و ابراز داشت: تمام لایه های شخصیتی کودکان و نوجوانان استان به دست ارزشمند اساتید و معلمان رقم خورده است که نباید نسبت به جایگاه این فعالیت غفلت نمود.

امام جمعه قم ضمن تاکید بر حرکت آموزش و پرورش در تراز فاخر شهر مقدس قم و حضور تاثیرگذاران دینی در عرصه جهانی در این شهر، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی نیز در مسیر ترسیم نظام آموزشی هدفمند، شبکه های آموزشی و پرورشی متعددی را در کشورهای مختلف ترسیم نموده است.

وی با بیان این که فعالیت های آموزش و پرورش در استان قم، از شعاعی جهانی برخودار است، تصریح کرد: حضور دانش پژوهان و اندیشمندانی از کشورهای مختلف جهان، مقدمات پرتو افکنی فعالیت های آموزشی و پژوهشی را فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی ضمن تاکید بر اهمیت تربیت جامع و متوازن در عرصه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: فقدان نگاه جامع و متوازن در حوزه تعلیم و تربیت، آسیبی است که به وضوح مشاهده شده، شخصیت، اخلاق و منش و اضلاع شخصیتی فرزندان ملت را هدفگیری نموده است.

وی افزود: ورود آموزش و پرورش به خدمات عمومی و فرا سازمانی، بسیار ازشمند است و نهاد آموزش و پرورش را به نهادی جامع تبدیل نموده است که در نتیجه آن، تربیت یافتگان این نهاد به صورت شخصیتی جامع در عرصه های جهانی متجلی خواهند شد.

رئیس المصطفی با اشاره به این که نگاه های کلان به عرصه تعلیم و تربیت، در نوع فعالیت ها اثرگذار خواهد بود، تاکید کرد: نگاه تمدنی به فعالیت های تعلیم و تربیتی نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با بیان این که ایران اسلامی در گستره های مختلف تاریخی، همواره در متن جهان اسلام قرار گرفته است، اظهار داشت: در حوزه معارف الهی، ایران اسلامی اکنون به قطب فعالیت های معارف الهی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به این که جوان امروز باید ایران، اسلام و انقلاب را همواره یکی دانسته این ها  را هیچگاه جدای از هم تصور نکند، اذعان داشت: در سند آموزش و پرورش بر تمدنی شدن فعالیت های آموزش و پرورش تاکید شده است و فعالان عرصه تعلیم و تربیت باید با نگاهی عقلانی، انقلابی و تمدنی ، جوانانی با نگاه کلان را تربیت نماید.

وی با تاکید بر این که نهادهای شهر مقدس قم باید مرجع فعالیت های معرفتی قرار گیرد، اظهار داشت: آموزش و پرورش قم باید سرآمد علم و دانش با رویکردی پژوهشی تمدن محور باشد.

رئیس المصطفی ضمن تاکید بر تقویت نگاه های تمدنی و دینی در عرصه  های مختلف اجتماعی، خاطرنشان کرد: باید الگوهای قوی در عرصه های مختلف اجتماعی به ویژه تعلیم و تربیت در شهر مقدس قم راه اندازی گردد.

وی با بیان لزوم معرفی شایسته جایگاه بین المللی و حوزوی قم و ظرفیت های روز افزون این شهر مقدس زائران، تصریح کرد: در عرصه معرفی ظرفیت های شهر مقدس قم، نباید از مجموعه های تاریخی این دیار مقدس غافل بود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه قم از تابلوهایی زرین و زیبا برای ارائه به زائران برخودار است، خاطرنشان کرد: برای بین المللی شدن قم باید تمام نماها، نمادها و فعالیت های اجتماعی در این شهر در تراز فعالیت های بین المللی قرار گیرد.

امام جمعه قم در پایان با بیان این که چرخه رفت و آمد زائران شهر مقدس قم باید به چرخه ای روان و لذت بخش برای زائران تبدیل گردد؛ اظهار داشت: شهر مقدس قم باید به منظور معرفی انقلاب و اندیشه ناب اسلامی در ابعاد مختلف به فضاهای نمایشگاهی و فرهنگی تبدیل گردد.

گفتنی است، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از میهمان نوازی جامعه المصطفی، اظهار داشت: در استان کریمه اهل بیت (علیهم السلام)، آموزش و وپرورش با جدیت هرچه تمام، تمام امکانات خود را در مسیر تجلی این استان قرار می دهد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های هوشمندانه حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در زیرسازی های استان قم، خاطرنشان کرد: در بحث ستاد تسهیلات زائران ، جلسات متعددی صورت گرفت و در سال جاری نیز آموزش و پرورش استان قم، متولی مدیریت ستاد اسکان استان شده است.

شیخ الاسلام افزود: در همین راستا، 400 مدرسه و 4 هزار کلاس در مدتی نه چندان زیاد برای مدیریت اسکان نوروزی استان فراهم شده است.

وی با پیش بینی حضور روز افزون زائران کریمه اهل بیت (علیهم السلام) در شهر مقدس قم، ابراز داشت: آموزش و پروش استان قم، آماده میزبانی از 45 هزار زائر و گردشگر بوده، فضاهای متعددی را به این منظور فراهم نموده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: آموزش و پرورش کار سنگینی را در عرصه تغییر کاربری مدارس به اسکان پیش رو داشت که همکاران ما در ستاد با درایتی هوشمندانه، در مدت کمی موفق به انجام این کار شدند.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی را از مهمترین برنامه های محل اسکان ها عنوان کرد و یادآور شد: 700 نفر از عزیزان، به صورت شبانه روزی خدمت رسانی به زائران حرم کریمه اهل بیت (علیهم السلام) را بر عهده گرفته اند.

شیخ الاسلام، با بیان این که فضای اسکان نسبت به سال گذشته بیش از 38 درصد افزایش داده شده است، ابراز داشت: آموزش و پرورش خود را برای برگزاری هرچه با شکوه تر میزبانی از زائران حرم اهل بیت علیهم السلام فراهم نموده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha