یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم افتتاحیه مدرسه هجرت در قم

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی گفت: خانواده و فرزندان طلاب المصطفی، نقش مهمی در آینده جهان ایفا خواهند نمود و در هر جای از عالم، پرچمدار عظمت ایران اسلامی، معارف اهل بیت(علیهم السلام) و اسلام ناب می گردند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مدارس هجرت که در قم برگزارشد،  گفت: در معارف اسلامی، کار خوب که از آن به عمل صالح یاد می شود، در شرایطی می تواند دارای ارزشی دوچندان باشد و هنر خیرین در آن است که در میان کارهای خوب، بهترین را انتخاب نماید.

وی، نیت الهی و اخلاص را موجب ماندگاری و ارزشمند شدن عمل خواند و اظهار داشت: آنکه خشتی در این بنا نهاده است و یا ریالی از مال خود کمک نموده، با اخلاص و نیت الهی می تواند ارزش عمل خود را دوچندان نماید. همه باید تلاش نماییم تا امور خود را بر محور خدایی تنظیم نماییم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، صرف شدن عمل خیر در امور اساسی و پایه ای را یکی دیگر از ملاک های ارزشمندشدن کار برشمرد و یادآور شد: هر چه عمر، سرمایه، جوانی و تلاش ما بیشتر صرف امور پایه ای شود، ارزش عمل بالاتر می رود و هیچ کاری پایه ای تر و اساسی تر از گسترش علم و دانش نیست لذا خیرین حوزه علم و دانش، خیرین مدرسه ساز و ... از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و خوشبختانه این موج در کشور ما در حال پیشرفت است و قریب به 40 درصد از هزینه های مدرسه سازی توسط خیرین پوشش داده می شود.

وی ادامه داد: این عمل خیر در حوزه علم و فرهنگ، به ویژه اگر به معارف گرانقدر اسلامی پیوند خورد، ارزش بسیار ویژه تری خواهد داشت.

رئیس المصطفی، دامنه وسیعتر بودن عمل خیر را در افزایش ارزش آن عمل موثر دانست و گفت: هیچ عملی در حوزه نشر معارف ناب اسلام و اهل بیت(علیهم السلام)، دامنه ای به گستردگی کار جامعةالمصطفی العالمیه ندارد و همچنین ضرورت و نیاز که خود یکی از ملاک های افزایش ارزش عمل خیر است، در این جایگاه بیشتر احساس می شود.

وی، توجه ویژه به خانواده طلاب را یکی از سیاست های مهم جامعةالمصطفی العالمیه دانست و تاکید کرد: هر طلبه ای که به نظام آموزشی المصطفی وارد می شود، به او، همسر و فرزندانش به عنوان مجموعه ای نگریسته می شود که باید با یکدیگر رشد یابند و به کمال برسند و پرچمدار علم، دانش و فرهنگ اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) در سراسر جهان گردند.

امام جمعه قم افزود: خانواده و فرزندان طلاب المصطفی، نقش مهمی در آینده جهان ایفا خواهند نمود و در هر جای از عالم، پرچمدار عظمت ایران اسلامی، معارف اهل بیت(علیهم السلام) و اسلام ناب می گردند.

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی ضمن تقدیر از حمایت های آموزش و پرورش در جهت آموزش و تربیت فرزندان طلاب غیرایرانی، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ایران در پرتو سند جدید، گام های بزرگی را به پیش خواهد برداشت و از جایگاهی رفیع و ممتاز در جهان پیش رو برخوردار خواهد بود.

وی، با اشاره به اینکه انتظار می رود مدارس تحت پوشش المصطفی، از مدارس ممتاز در کشور به شمار آیند، تصریح کرد: مدارس تحت پوشش المصطفی، باید الهام بخش نگاه تمدنی و بین المللی انقلاب اسلامی باشد و این مهم، نیازمند همت بلند کادر آموزشی و تربیتی مدارس، مرکز امور طلاب و خانواده ها و نیز معاونت پژوهش المصطفی است.

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی، در پایان، با اشاره به فرصت بی نظیری که در سایه مجاهدت های تاریخ هزار ساله حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی، جهت انتشار گسترده معارف ناب اسلامی و اهل بیت(علیهم السلام) از قم به سراسر عالم پدید آمده است، اذعان داشت: همه ما باید شکر گذار این نعمت الهی باشیم و جامعةالمصطفی آمادگی دارد با پشتیبانی و تأمین زیرساخت های لازم توسط خیرین و دیگر مجموعه ها، زمینه کار را در تمامی ابعاد کمی و کیفی، به چندین برابر وضعیت فعلی افزایش دهد.

خاطرنشان می شود: ساختمان جدید مدارس هجرت، با سه هزار متر زیر بنا و 25 کلاس درس و 4 سالن، پذیرای 600 الی 800 دانش آموز در دو بخش دختران و پسران در مقاطع پیش دبستانی تا ششم ابتدایی است و کار ساخت آن، به همت بنیاد خیرین المصطفی، از اردیبهشت سال 93 آغاز شد و صبح امروز رسما به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha