دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا اعرافی

حوزه/علوم و مکتب‌های غربی بر این نکته اتفاق‌نظر داشتند که دوره دین تمام شده است و نجات بخش نیست و پایه محکم، عقلی و اجتماعی ندارد.

به گزارشی خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی دوشنبه شب در جشن «مسجد کانون انقلاب اسلامی» در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم با بیان اینکه این گردهمایی به پاسداشت انقلاب و شکرانه این نعمت الهی است گفت: ضرورت سپاسگزاری برابر کسی که به انسان احسانی کرده است یک قانون عقلی است که نعمت‌های نعمت دهنده را بشناسد و در برابر آن شاکر باشد.

وی با اشاره به اینکه شکر نعمت‌ها چهار مرتبه دارد، بیان کرد: اولین مرتبه شکر این است که انسان نعمتی را که خداوند به او داده بشناسد و بداند که این نعمت از جانب خداوند ساری و جاری شده است و بعد شکر به قلب و احساس او منتقل شود.

امام جمعه قم ابراز داشت: مرتبه سوم شکر، شکر عملی است؛ یعنی اینکه نعمتی را که خداوند به ما داده است را در راه درستی مصرف کنیم و وجود خود را در مسیری که او ترسیم کرده به کار گیریم.

وی با بیان اینکه مرتبه بعدی شکر، شکر زبانی است گفت: اگر این پایه ها ضعیف باشد شکر زبانی هم درجه ضعیفی دارد و هر قدر آدم‌ها در این درجات شکر پیش روند شکر زبانی آنها ارزش بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به اینکه ما در عصری قرار گرفته‌ایم که یکی از بالاترین نعمت‌های خداوند به این ملت ارزانی شده است، افزود: هر قدر نعمت بزرگ‌تر باشد شکر آن لازم و کفران آن مخرب‌تر است.

وی با بیان اینکه زمانی که انقلاب اسلامی در کشور رخ داد تمام دنیا در مسیر ضد دین حرکت می‌کرد، گفت: علوم و مکتب‌های غربی بر این نکته اتفاق‌نظر داشتند که دوره دین تمام شده است و نجات بخش نیست و پایه محکم، عقلی و اجتماعی ندارد.

رئیس جامعة المصطفی تصریح کرد: در آن برهه از زمان امام(ره) آمد و اندیشه‌های خود را از قم به جامعه ارزانی کرد و این موج جدید بر همه امواج غلبه کرد و خط بطلان بر همه افکار فلسفی و علمی غرب کشید.

وی با اشاره به اینکه تمام غرب جمع شدند که نگذارند این پیام بدرخشد، گفت: این مبنا موجب شد که هرآنچه در توشه داشتند در طول این 37 سال برای مقابله با انقلاب آوردند به طوری که این تهاجمات در تاریخ کم نظیر است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان کرد: انقلاب اسلامی در این سال‌ها با سخت‌ترین توطئه‌های غربی مقابله کرده است و شک نکنید هر کدام  از این توطئه‌ها قدرت‌های عالم را از پای در می‌آورد.

وی اذعان داشت: عظمت امام(ره) و درخشش نور خدا و انفجار الهی در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به حدی بود که هیچ قدرتی نمی‌توانست در برابر آن مقاومت کند، این‌گونه نبود که آمریکائی‌ها در برابر ملت ایران کوتاه بیایند، بلکه آنها توان مقابله با ملت ایران را نداشتند.

رئیس جامعة المصطفی با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب شبیه به تاریخ صدر اسلامی است و نسل امروز باید این تاریخ را درک کند، گفت: دشمنان می‌خواستند که نظام جمهوری اسلامی را نابود کنند و در دفاع مقدس فقط از سلاح اتمی در برابر ملت ایران استفاده نکردند و هر آنچه در توان داشتند به کار بردند، ولی نتوانستند به خواسته‌های خود که ساقط کردن نظام یا تجزیه ایران بود دست یابند.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای غربی، بیان کرد: قدرت، توان و اراده ملت ایران انقلاب را به وجود آورد و این اراده‌ها همچنان ادامه داد و اگر این مذاکرات نتیجه‌ای نداشت، توانایی ایستادگی و مقاومت در ملت ایران وجود دارد و این ظرفیت در نسل جوان ما نیز هست.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی ادامه داد: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید اشعه انقلاب اسلامی در خارج از کشور تابید و این نورافشانی یک روز هم قطع نشده است.

وی با بیان اینکه نقش شهر قم و حوزه علمیه و جوانان قم در انقلاب بی‌بدیل بوده و امروز نیز باید بی‌بدیل باشد، گفت: قم دژ استوار و پایگاه محکم انقلاب اسلامی است و باید استوار بماند و تمام کسانی که عشق به انقلاب در آنها وجود دارد باید تلاش کنند قم آگاه و رو به جلو باقی بماند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha