جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حوزه/ نمی‌شود از یک طرف استفاده از فضای مجازی را بین طلاب مدارس علمیه ممنوع نمود؛ از طرف دیگر زیرساختی در مدرسه برای کار علمی و پژوهشی فراهم نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به گسترش فضا های مجازی و استفاده از این ظرفیت برای تبلیغ دین بیان کرد: در زمانه ای زندگی می‌کنیم که عصر فناوری است و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده، لذا حوزه‌های علمیه برای رسیدن به اهدافشان که همان تبلیغ دین اسلام است، نیازمند استفاده از این ابزار به بهترین شکل هستند.

وی ابراز داشت: همان‌طور که امام راحل فرمودند ما نمی‌توانیم از وسایل روز فاصله بگیریم، ولی باید نحوه استفاده از ابزار جدید را نیز فرا بگیریم.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خوبی در جامعه ما فرهنگ سازی نشده، گفت: شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده در اختیار مردم، جوانان و نوجوانان قرار دارد و دشمنان با استفاده از آنها درصدد تخریب فرهنگ ما هستند، لذا وظیفه داریم استفاده از شبکه‌های اجتماعی را فرهنگ‌سازی نموده تا بتوانیم با نقشه‌های دشمنان مقابله کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی اگر با فرهنگ سازی همراه نباشد تأثیرات مخربی بر خانواده‌ها، نسل جوان و حتی افراد متدین می‌گذارد و ممکن است فرهنگ و اعتقادات جامعه را از بین ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه اسلام مخالف با پیشرفت نیست بلکه مخالف استفاده نادرست از این ابزارهای جدید است، گفت: شبکه‌های اجتماعی ابزاری است که با استفاده درست می‌توان از آنها برای تبلیغ دین و معارف اسلامی استفاده کرد و معارف اسلام را در دنیا گسترش داد.

 وی بیان کرد: ممنوعیت مطلق در استفاده از شبکه‌های مجازی صحیح نیست ولی می‌شود با فرهنگ سازی محدودیت‌هایی را ایجاد کرد و محدودیت‌هایی را به صورت خودکنترلی اعمال کرد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه نحوه استفاده از فضای مجازی باید آموزش داده شود، گفت: استفاده گسترده از این ابزارها بدون آموزش موجب شده است که فرصت‌های بسیاری در جامعه از بین برود و حتی موجب شده که روابط خانوادگی و محبت‌ها کم شود، بنابراین نیاز داریم با استفاده از کارشناسانی که در این رشته تبحر دارند برای آموزش و فرهنگ سازی در بین مردم اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های استفاده از فضای مجازی در مدارس علمیه فراهم شود، عنوان کرد: نمی‌شود از یک طرف استفاده از این ابزار را بین طلاب مدارس علمیه ممنوع کرد و از طرف دیگر هیچ زیرساختی در مدرسه برای کار علمی و پژوهشی فراهم نکرد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: باید شرایطی فراهم شود تا طلاب به صورت برنامه ریزی شده از این ابزارها استفاده کنند و با استفاده از کارشناسان متخصص در این امر نحوه استفاده صحیح از آنها آموزش داده شود و البته ایجاد زیرساخت‌ها نیازمند صرف هزینه و برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha