دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم از پذیرش ۴۰ نفر از طلاب جدید در مقطع دیپلم در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، با بیان این که اردوهای آموزشی تابستانه یکی از مؤثرترین برنامه ها برای حوزه های علمیه در ایام تابستان است گفت: سنت حوزه از زمان گذشته بر این بوده که حوزه ها در ایام تابستان  تعطیل نباشند.

 مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان داشت: بر همین اساس طرح استفاده از ایام تعطیلی در مناطق خوش و آب و هوا و مقدس برای تقویت دروس طلاب و دور نشدن از فضای تحصیلی و تهذیب نفس مطرح شد و خیلی زود، مورد استقبال طلاب قرار گرفت.

 وی افزود: این مدرسه علمیه هر ساله این طرح را اجرا می کند؛‌ اما امسال به لحاظ بعضی مشکلات مالی این اردو در تابستان و به صورت دست جمعی و متمرکز به اجرا گذاشته نشده است.

 حجت الاسلام والمسلمین  اقبالی گفت: این بدان معنا نیست که اصلا برای برگزار شدن اردو، فعالیتی صورت نگرفته، بلکه طلاب به صورت خود جوش و با همکاری مدیر مدرسه در قالب گروهای تبلیغی فعالیت های خوبی در این مدت در مناطق مختلف کشورانجام داده اند که از جمله آن حضور در پایتخت کشور است.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: یکی دیگر از برنامه های این مدرسه که به اجرا گذاشته شده، اردوی آموزشی کوتاه مدت زبان عربی در قزوین بود و به مدت20 روز درماه مبارک رمضان با حضور30 نفر از طلاب که در ایام سال تحصیلی در این طرح  شرکت داشتند برگزار شد.

وی ابراز داشت: برنامه سوم شرکت۱۷ نفر از طلاب در طرح ولایت بود از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم به اجرا گذاشته شده و این طرح یک ماه و در مشهد مقدس درحال اجرا است.

حجت الاسلام والمسلمین  اقبالی بیان داشت: طرح ولایت ازجمله طرح های سراسری است که در آن500 نفر از طلاب سراسرکشور شرکت دارند.

وی گفت: از دیگر برنامه این مدرسه علمیه، شناسایی استعداد های برتر و درخشان و حمایت از آنها، اجرای طرح تربیتی و اخلاقی در طول سال تحصیلی و امسال به صورت قوی تر و برگزاری اردوهای کارگاهی برای پژوهش است.

 مدیر مدرسه علمیه علوی قم  از پذیرش ۴۰ نفر از طلاب جدید  در مقطع دیپلم در این مدرسه خبر داد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha