چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افتتاح پایگاه مقاومت بسیج مدرسه علمیه علوی قم

حوزه/ پایگاه مقاومت بسیج مدرسه علمیه علوی قم، امروز با حضور فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق(ع) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اقبالی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج مدرسه علمیه علوی قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان، اظهار داشت: خوشبختانه افتتاح این پایگاه بسیج با روز جوان مقارن و اتفاق مبارکی  است.

وی ابراز داشت: اگر از ما بپرسند طلبه مطلوب و کارآمد چه طلبه ای است؟ باید به ویژگی های طلبه مطلوب از منظر رهبر معظم انقلاب  پرداخته، بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم خاطرنشان ساخت: رسالت حوزه های علمیه، تبلیغ دین مبین اسلام، هدایت مردم و گسترش تشیع می باشد که اگر بخواهیم با این هدف رو به جلو حرکت کنیم،به شایستگی ها و ابزارهایی نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی با اشاره به این ابزارها، تصریح کرد: تقویت بعد علمی، تقویت اخلاق و معنویت، تقویت بصیرت و تقویت مهارت ها و مدیریت فرهنگی در خود از جمله ابزارهای مورد نیاز طلاب می باشد.

وی بیان داشت: امروز دشمنان بر علیه دین و تشیع در حال سم پاشی بوده و طلاب و علمای دین باید پاسخگوی این تهاجمات باشند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم اظهار داشت: علم بدون اخلاق و معنویت کارآیی نداشته و نتیجه برعکس خواهد داد؛ همانطوری که امروز نیز عالمانی داریم که بدون اخلاق نتیجه معکوس از خود به جای گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی ابراز داشت: زمان شناسی، مکان شناسی، موقعیت شناسی و ورود عالمانه و آگاهانه از ویژگی های طلبه بصیر می باشد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه و خاستگاه به دست آوری ابزارها، حوزه های علمیه است، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه امروز بعد از گذشت 13 سال از تأسیس این مدرسه علمیه، خروجی هایی داریم که عمدتا افراد باسواد، مهذب و با کارآیی بالا در عرصه های تبلیغی و فرهنگی می باشند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم یادآور شد: 12 سال است که این مدرسه علمیه، اردوهای تابستانی فرهنگی داشته و در استان های گوناگون برنامه های تبلیغی و فرهنگی برگزار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی در پایان تصریح کرد: فرماندهی این پایگاه بسیج به حجت الاسلام قلی زاده از اساتید و کادر مدیریتی این مدرسه علمیه سپرده شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم حکم فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج مدرسه علمیه علوی قم به حجت الاسلام قلی زاده اهداء و این پایگاه افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha