شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله دین پرور

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه گفت: اقتصاد مقاومتی در کلام و سیره امیرالمومنین(ع) جایگاه ویژه ای دارد و در نهج البلاغه بر لزوم استقلال و عزت اقتصادی تاکید شده است.

آیت الله سید جمال الدین دین پرور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نام گذاری سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان "سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی بیش از هر چیز بر تقویت تولید ملی و اتکای به داخل تاکید می شود و مردم می توانند از دست رنج و تلاش خود، بدون نیاز به بیگانگان استفاده کنند.

وی افزود: از این حیث اقتصاد مقاومتی یکی از ضروری ترین مسایلی است که در کلام و سیره امیرالمومنین (ع) نیز اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد؛ به ویژه آن جا که ضرورت عزتمندی و استقلال اقتصادی در میان باشد و مردم به آن رهنمون شده اند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اساساً اقتصاد مقاومتی ریشه در اقتصاد اسلامی دارد و از جمله در عهدنامه مالک اشتر به آن توجه شده و رهنمودها و توصیه های اقتصادی و مدیریتی امام علی(ع) به والیان و کارگزاران حکومتی خود ناظر به همین حقیقت است.

وی بیان داشت: از سویی رکن مهم در شکل گیری و تقویت اقتصاد مقاومتی، بحث اعتقادی و فرهنگی مردم است که باعث می شود مردم از خرید کالاهای خارجی با مبالغ گران خودداری کرده و با خرید و مصرف کالای داخلی به رونق اقتصاد ملی کمک کنند.

رئیس مرکز تخصصی نهج البلاغه حوزه علمیه قم  افزود: از این حیث باید باورها و اعتقادات ملی و دینی را تقویت کرد و این نکته را گوشزد نمود که با خرید و مصرف کالای ایرانی شاهد توسعه اشتغال و کاهش مشکلات اقتصادی از جمله معضل بیکاری خواهیم بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha