دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار پژوهشگران فرانسوی با ‌آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ جمعی از اساتید و پژوهشگران فرانسوی امشب با ‌آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، فرانسوا بورگا  در دیدار هیئت علمی فرانسوی با آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه امام کاظم(ع) گفت: در این دیدار هیئتی از پژوهشگران علوم سیاسی مراکز و دانشگاه های فرانسه در ایران حضور یافته اند تا تعاملات سیاسی و تخصصی علوم سیاسی دینی را مطالعه کنند.

وی افزود: ما با تفکرات مراجع عظام تقلید شیعه آشنایی داریم و آیت الله العظمی مکارم شیرازی از هوشمندی و تفکرات عالی برخوردار است که سعی شدکه در قم با دیدار با شما با تفکرات تشیع آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

مدیر پروژه تحقیقاتی wafaw تصریح کرد: همه ما شاگردان شما هستیم و می دانیم که اندیشه سیاسی و اعتقادی شیعه دارای غنای بسیار زیادی است و به همین خاطر علاقه داریم که بیشتر از محضر شما استفاده کنیم.

وی گفت: اندیشه سیاسی در بین مردم مسلمان رایج است و همین نفوذ اندیشه های سیاسی در بین مسلمانان باعث شده است که راه های مختلفی نیز در بین آنها در پیش گرفته شود.

این استاد دانشگاه فرانسه بیان کرد: مسلمانان دارای فرق و مذاهب مختلفی هستند و به همین دلیل طرق مختلفی را نیز در پیش گرفته اند که البته در این بین تشیع دارای اندیشه غنی و عمیقی است.

وی گفت: افراط گرایی از جمله مسایلی که در بین مسلمانان دیده می شود که البته باید گفت که این افراط گرایی صرفا مختص به مسلمانان نیست و ادیان و مذاهب دیگر را نیز تهدید می کند و به همین خاطر باید ریشه های این مسلاه پیدا شده و با آن مقابله کرد.

در ادامه این مراسم آیت الله العظمی مکارم شیرازی به ذکر مباحثی پیرامون ماهیت افراطی گری در جهان معاصر پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha