یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دین آینده دنیا است، مردم دنیا از مادی گرایی خسته شده اند و به دنبال یک مکتب کامل هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با طلاب اندونزیایی مقیم حوزه علمیه قم گفتند: اندونزی بزرگترین کشور مسلمان و مایه افتخار اسلام است، زیرا هرگز هیچ سربازی با زور شمشیر مردم این سرزمین را مسلمان نکرده است بلکه خود به دین اسلام گرویدند.

ایشان افزودند: طلاب غیر ایرانی باید خدا را شکر کنند که توفیق پیدا کردند که به مکتب اهل بیت(ع) درآمده اند؛ پیامبر اکرم(ص) دو امانت قرآن و اهل بیت(ع) را برای ما به ودیعه نهادند و پیروی از آن باعث می شود که گمراه نشویم.

این مرجع تقلید بیان کردند: امام راحل در صدر وصیت نامه خود این حدیث را نوشتند، زیرا این حدیث محکم ترین سند برای حقانیت شیعه است؛ اگر صرفا «کفانا کتاب الله» بگوییم قطعا گمراه می شویم زیرا باید از مفسران واقعی قرآن که ائمه طاهرین(ع) هستند نیز پیروی کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اکثریت اهل سنت قائل به جبر هستند، یعنی انسان از خود اختیاری ندارد پس انسان از خود اراده ندارد؛ اگر این گونه است چرا در قیامت انسان را پاداش و کیفر می دهند؟ این عقاید به این خاطر در میان آنها وارد شده است که آنها از اهل بیت(ع) دور شده اند.

معظم له بیان کردند: حضور در ایران و  در یک مرکز بزرگ دینی که در دنیای امروز  چنین مرکزی وجود ندارد، افتخار دیگر برای طلاب غیر ایرانی است که باید شاکر این نعمت باشید.

ایشان افزودند: نعمت بعدی که خداوند به طلاب غیر ایرانی داده است، نعمت جوانی و شادابی است که باید از این لحظات و ساعات برای تحصیل استفاده کنید؛ توفیق دیگر، همنشینی با دروس دینی است که دارای قیمت بی نهایت است.

این مرجع تقلید با بیان این که نعمت دیگری که خداوند به طلاب غیر ایرانی داده، نیت های پاکی است بیان داشتند: اولین حوزه علمیه اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) بود، زیرا پیامبرفرمود که حتی در زمان جنگ نیز عده ای در شهر بمانند و دین را فرابگیرند و دین را به مردم تعلیم دهند.

روزی مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار می شوند

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی گفتند: اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دین آینده دنیا است؛ یکی از سیاست مداران آمریکایی بیان کرده است که پیش بینی می کنم که روزی مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار شوند، زیرا تعلیمات این مکتب به درد دنیای آنها هم می خورد؛ مردم دنیا از مادی گرایی خسته شده اند و به دنبال یک مکتب کامل که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) باشد می گردند.

معظم له بیان کردند: اعمال طلاب بیش از سخنان و خطابه ها بر روی اعمال و رفتار و عقاید مردم تاثیر دارد ؛اگر یک طلبه رفتار نیک انجام دهد مردم را نیز تحت تاثیر قرار می دهند؛ اصلا آنچه مردم اندونزی را مسلمان کرد رفتار مسلمانانه و نیکوی تجار عالم بود که این مردم شیفته رفتار آنها شدند.

ایشان افزودند: همیشه عمل های طلاب برای مردم جاذبه دارد و می تواند مردم را جذب کند؛ پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) فرمودند که اگر یک نفر توسط تو هدایت شود با آنچه که خورشید به آنجا تابش می کند برابر است و بانوان شما که شما را در این تبلیغ کمک می کنند در اجر شما شریک و سهیم هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha