پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: شاهد عدم اعتماد به آمریکا و غرب این است که آنان خود را به عنوان پیشرفته ترین حکومت بشری دانسته و در حقوق بشر، دموکراسی و ... پیشرو می دانند؛ اما امروز با عقب افتاده ترین حکومت دنیا یعنی عربستان که هیچ دموکراسی و حقوق بشری در آن وجود ندارد، برای کسب منافع خود رفاقت می کنند تا به اهداف خود برسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به جمله رئیس جمهور سوریه، اظهار داشتند: بشار اسد در جمله ای گفته است که حاصل چند سال تجربه ما از جنگ این است که غربی ها قابل اعتماد نیستند و نمی توان به آنان تکیه کرد.

*مسئولان از تجربه بشار اسد استفاده کنند

ایشان با تأکید بر اینکه دیگران نیز باید از تجربه بشار اسد استفاده کنند، ابراز داشتند: ما قائل به عدم مذاکره و صحبت نیستیم؛ بلکه اعلام می کنیم که باید توجه داشت که غربی ها قابل اعتماد نیستند و ما تا روی پای خود نایستیم، نمی توانیم مشکلات را حل نماییم.

*چرا غربی ها قابل اعتماد نیستند؟

این مرجع تقلید در پاسخ به این سؤال که چرا غربی ها قابل اعتماد نیستند؟، خاطرنشان ساختند: غرب تابع نظام سلطه است و به دنبال تسلط بر تمام دنیا برای حفظ منافع خود هستند و فقط حفظ منافع شخصی را به عنوان یک اصل اساسی به رسمیت می شناسند و دموکراسی، حقوق بشر، امنیت جهانی و شورای امنیت برای آنان به عنوان ابزار است؛ پس نمی توان به آنان اعتماد و تکیه کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: شاهد عدم اعتماد به آمریکا و غرب این است که آنان خود را به عنوان پیشرفته ترین حکومت بشری دانسته و در حقوق بشر، دموکراسی و ... پیشرو می دانند؛ اما امروز با عقب افتاده ترین حکومت دنیا یعنی عربستان که هیچ دموکراسی و حقوق بشری در آن وجود ندارد، برای کسب منافع خود رفاقت می کنند تا به اهداف خود برسند.

*جناح ها منافع شخصی خود را کنار گذاشته و به فکر ملت باشند

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: ما باید بیدار باشیم و تکیه بر غیر ملت نکنیم؛ البته زمانی می توانیم بر روی پای خود بایستیم که در داخل متحد بوده؛ منافع جناحی را کنار گذاشته و به فکر ملت و مردم باشیم.

این استاد برجسته حوزه اظهار داشتند: تمام جناح ها باید دست اتحاد به یکدیگر داده و فقط به فکر منافع جامعه اسلامی، نظام، اسلام و مردم باشند.

*آبروی ما از اسلام است و اگر نبود، عقب افتاده ترین کشور بودیم

معظم له ابراز داشتند: آبروی ما از اسلام است و اگر نبود، در دنیا عقب افتاده ترین کشور بودیم.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود به به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره و اظهار داشتند: حضرت در این روایت فرمودند: «آفَهُ الدِّینِ ثَلاثَهٌ: فَقیهٌ فاجِرٌ و إمامٌ جائرٌ و مُجتَهِدٌ جاهِلٌ/ آفت دین سه چیز است: داناى بد کار و پیشواى ستم کار و مجتهد نادان».

این مرجع تقلید ابراز داشتند: نمونه کامل این روایت، حکومت عربستان سعودی و وهابیت است که حاکمان آنان ظالم بوده و بیش از یک سال است که در حال تخریب یمن بوده و چندین سال است که در تخریب عراق و سوریه نقش دارند و در داخل مملکت خود نیز کسی حق نفس کشیدن ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه فقیهان آنان در خدمت حاکمان جائر هستند، خاطرنشان ساختند: امروز عربستان در حال تخریب یمن  است و متأسفانه فقیهان این حکومت اعمال حاکمان را تطهیر کرده و عوام را فریب می دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha