جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت شناسایی و حمایت از استعدادهای علمی کشور تأکید کرد و افزود:متأسفانه بسیاری از ظرفیت های علمی کشور به حال خود رها شده و حمایتی از آنها صورت نمی گیرد.

 به گزارش گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان دانشگاه و مراکز علمی استان مازندران با اشاره به جایگاه و اهمیت علم آموزی در اسلام، توسعه علمی را عامل اقتدار کشور دانست و گفت: اگر در حوزه علمی بتوانیم هر روز شاهد رشد و بالندگی باشیم، به طور حتم اقتدار کشور نیز حفظ و تقویت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود:  در اسلام هدف از کسب دانش کمک به انسان های دیگر، خدمت به بشریت و کمک به تعالی انسان در روی زمین است.

امام جمعه ساری بر ضرورت شناسایی و حمایت از استعدادهای علمی کشور تأکید کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از ظرفیت های علمی کشور به حال خود رها شده و حمایتی از آنها صورت نمی گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کشورمان در حوزه های مختلف از ظرفیت های علمی بسیار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: باید از این استعدادهای بالقوه در جهت پویایی و بالندگی کشور بهره گیریم.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز اقتدار و نفوذ کشورها در صحنه بین الملل به اندازه دانش فنی و میزان توسعه علمی کشورها است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم ایران اسلامی رشد علمی روز افزون خود را تا رسیدن به جایگاه شایسته خود با شتاب هرچه بیشتر ادامه دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت علم و دانش در دین اسلام، گفت: همه دانش های دنیا باید به تسخیر انسان درآید و بر اساس آموزه های دینی و عبودیت خداوند، انسان می تواند علم را مسخر و برای تعالی بشریت به کار گیرد.

وی تاکید کرد: جامعه ما به انسانهای دانشمند نیاز دارد که در مرزهای دانش حرکت می کنند و آخرین علوم را فرا گرفته اند و در عین حال تعهد دارند یعنی هم ایران و اسلام را دوست دارند و هم به شیوه ایرانی و اسلامی زندگی می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان از رشد علمی کشور در هراس هستند، تصریح کرد: آنها دوست دارند همیشه محتاج آنها باشیم و دست نیاز به سوی آنان دراز کنیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اکتشافات و اختراعات در اقتصاد دانش بنیان در دنیا جایگاه بسیار بالایی دارد، افزود: دشمنان به ویژه آمریکا از رشد علمی ملت ایران به شدت هراسان هستند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha