شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه بقاء نظام با بقاء انقلاب تحقق پیدا می ­کند بیان داشت: شهید مطهری با تمام وجود در مقابل انواع تفکرات ایستادگی کرد و امروز باید حوزه و اساتید ، همین مسیر را طی کنند.

 به گزارش خبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز، در مراسم تجلیل از مقام معلم که در مدرسه علمیه رسالت  قم برگزار شد، به جایگاه  استاد و نقش شهید مطهری در انقلاب اشاره کرد و  گفت : شخصیت های که پرورش یافته حوزهای عملیه بوده، به شکل های مختلف به جامعه خدمت کردند.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: این علمای ربانی از اسلام ناب پاسداری کردند و اگر شاگردانی و شهدایی مانند شهید مطهری ها نبودند، یقینا درخت تنومند انقلاب اسلامی نمی توانست این طور محکم بایستد.

وی عنوان کرد: آنچه  امام راحل و شاگردان او  انجام دادند، تربیت نسل جوان برای آینده اسلام و انقلاب بود. آن تلاش ها  و نفس های مسیحایی؛ نسلی را تربیت کرد که پیروزی انقلاب را رقم زدند.

 حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال بیان داشت: دشمن خیلی تلاش کرد جلوی این نسل را بگیرد، ولی امام و شاگردان او با اعتماد نفس بالا این نسل را تربیت  کردند، در دانشگاه ها محیط را آماده کردند و با وجود انواع مشکلات شهید مطهری ها نقش خود ار به خوبی انجام دادند و با وجود همه نوع فشار از سوی طاغوت، کار انقلاب از حوزه رقم خورد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه  گفت:با شهادت حاج آقا مصطفی خمینی در عراق، جرقه انقلاب زده شد و در جای جای مختلف انقلاب شروع شد، همه این ها به خاطر معنویت و روحانیت که در رأس آن امام راحل قرار داشت، بود.  امروز باید همین حوزه های علمیه نقش خود را در جایگاه مبقیه انقلاب ایفاء کنند، اگر  روحانیت علت محدثه بوده اند باید علت مبقیه هم  باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: اگر رهبری فرمودند، باید حوزه انقلابی باشد این علت نشان دهنده اهمیت موضوع است. بقاء نظام به بقاء انقلاب تحقق پیدا می کند و شهید مطهری با تمام وجود در مقابل انواع تفکرات انحرافی و الحادی ایستادگی کرد و امروز باید حوزه و اساتید همین مسیر را طی کنند؛ مردم پیرو مرجعیت و رهبر هستند و با این وجود دشمن نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وی عنوان کرد: اگر علت مبقیه دچار مشکل شود این همان نفوذ است و مشکلات جامعه دو چندان خواهد شد.

۳۱۳/۴۰

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha