جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی کمال آبادی نویسنده کتاب تشنه دانش

حوزه/ نویسنده کتاب تشنه دانش، بر توجه پژوهشگران به نظریه سازی در مدیریت تحصیلی و اخلاقی در حوزه، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی کمال آبادی نویسنده کتاب تشنه دانش در مراسم رونمایی از این کتاب که در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد،‌ گفت: این کتاب در دو بخش زیست علمی و زیست اجتماعی و فردی علامه حسن زاده آملی است.

وی افزود: شئون خاص طلبگی دارای ابعاد مختلفی است که هر یک از آنها برای خود یک دریا است که از جمله آنها می توان به علومی اشاره کرد که هر کدام باید توسط طلاب فراگرفته شود.

نویسنده کتاب تشنه دانش خاطرنشان کرد:در این زمینه طلبگی امری بسیاری دشوار است که مدیریت و تدبیر برای یک طلبه بسیار مهم است؛ تدبیر نیز از گذشته مورد تاکید بوده و آداب تعلم و تعلیم از سوی نیز باید رعایت شود.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر کتاب خاصی در زمینه مدیریت تحصیلی در حوزه نوشته شده  و شاید به تعداد انگشت دو دست هم نرسد، ولی مطالعه این آثار بسیار مهم است.

وی افزود: یکی از مواردی که طلاب باید در این زمینه فرابگیرند، مساله مدیریت در اخلاق است زیرا طلاب جوان علاقه خاصی به سلوک اخلاقی و رفتاری دارند که باید به آنها آموزش داد که چه مسیری را باید طی کنند.

نویسنده کتاب تشنه دانش خاطرنشان کرد: مدیریت تحصیلی نیز دارای قواعد عامی است که در مدیریت تحصیلی بسیار مهم است؛ به عنوان مثال تقریر نویسی بسیار از جمله این آداب است که باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در این کتاب قواعد عام مدیریت تحصیل بیان شده است و امیدداریم این راه را برای دانش های دیگر نیز ادامه دهیم؛ در زمینه ادبیات عرب و... نیز نیازمند مدیریت هستیم که باید کتاب های جامعی در این زمینه نوشته شود تا طلاب بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

وی افزود: این کتاب بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی نوشته شده است؛ پیکره خام یک طلبه اگر در مقابل الگوهایی چنین، قرار گیرد، کاملا تراش خورده به چنین شکلی در می آیند.

نویسنده کتاب تشنه دانش خاطرنشان کرد: همیت به حفظ میراث و حفظ آثار قدما داشتن از جمله مسایلی است که در این کتاب ذکر شده، به همین دلیل باید به طلاب آموزش داده شود که میراث دار دانش های تولید شده توسط قدما باشند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در این کتاب خاطراتی نیز بیان شده که همه آنها کاملا مستند است و هیچ خاطره ای ذکر نشده است که بدون سند باشد.

وی گفت: متاسفانه کتاب های ببیشتری از بزرگان ما مورد بی مهری قرار می گیرد که بسیاری از این کتب در مهجوریت به سر می برند و احیای نمی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha