پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: غربی ها باید بر روی کمک های ایران حساب کرده و بدون ما، مشکل داعش در عراق و سوریه حل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق و هیأت همراه اظهار داشتند: از دیدار شما خوشوقت بوده و از توضیحاتی که دادید مشخص است که دردهای مردم عراق را درک کرده اید و این مسأله می تواند در حل مشکلات بسیار کمک نماید.

ایشان ابراز داشتند: سازمان ملل مرکز جهانی است و مردم دنیا به آن امید دوخته اند که مشکلات مهم را بتواند حل نماید و اگر شما بتوانید مشکل عراق را حل کنید، نه فقط کمک به مردم عراق است؛ بلکه کمک به خود سازمان ملل است تا جایگاه و ابهت بیشتری پیدا کند؛ بنابراین این کار منفعت دوجانبه دارد که نباید از آن غافل شد.

این مرجع تقلید داعش را دشمن جهان بشریت دانستند و خاطرنشان ساختند: حوادثی که در دو کشور اروپایی واقع شد، نشان داد که داعش محدود به کشور خاصی نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: مناسب است که جناب بانکی مون و اعضا بر روی این مسأله تأکید کنند که داعش دشمن تمام بشریت است و این عمل شما سبب می شود مدل رفتار با این گروه تغییر کند.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: داعش جمعیت محدودی است که کمک های خارجی از سوی کشورهای مختلف آن را سرپا نگاه داشته و تبدیل به این گروه تروریستی کرده است.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه اگر برخورد دوگانه تغییر کند، عمری برای داعش باقی نخواهد ماند، اظهار داشتند: اگر داعش از بین برود، ترمیم آثار زیان بار آن از جمله آوارگان و خرابی ها ده ها سال به طول خواهد انجامید.

معظم له ابراز داشتند: سازمان ملل باید بر این مسأله تأکید کند که آثار نامطلوب داعش ده ها سال به طول خواهد انجامید تا ترمیم شود.

ایشان با اشاره به اینکه امروز مسأله آوارگان بسیار پیچیده شده است، خاطرنشان ساختند: امروز اروپاییان درمانده اند که با آوارگان چه کاری انجام دهند و تبدیل به مسأله ای پیچیده شده است.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که نکته دیگر این است که مسأله داعش تنها از طرق سیاسی و مذاکرات حل نخواهد شد، تصریح کردند: مذاکرات سیاسی و فعالیت های نظامی لازم است؛ اما کافی نیست؛ چراکه داعش تفکری است که از عربستان سعودی و وهایبت برخواسته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: وظیفه علمای اسلام این است که دست به دست هم داده و ریشه های این تفکر را بسوزانیم تا جوانان کشورهای گوناگون با رجوع به داعش به بهشت رفته و خدمت نبی مکرم اسلام(ص) می رسد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به برگزاری کنگره های جهانی ضد تکفیری در ایران، اظهار داشتند: تقریبا اجماعی از علمای اسلام تشکیل شده است که تفکر تکفیری را ضد اسلام و خلاف اسلام می دانند.

این استاد برجسته حوزه ابراز داشتند: غربی ها راجع به ریشه های فکری داعش و تکفیری مطالعه ندارند؛ در حالی که باید به این مسئله اهمیت بدهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: در ملاقات با نماینده سازمان ملل در دو سال گذشته این مباحث مطرح شد؛ اما اقدامی قابل توجهی صورت نگرفته است.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشتند: امیدواریم شما و جناب بانکی مون این مسائل را جدی گرفته و دنبال نمایند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: اختلافات سیاسی عراق فکر شما را مشغول نکرده و به زودی حل خواهد شد؛ بنابراین باید توجه خود را متوجه مسائل دیگر کنید.

معظم له خاطرنشان ساختند: غربی ها مرتب از ایران ایراد می گیرند که این کشور از تروریست حمایت کرده و در مسائل کشورهای دیگر دخالت می کند؛ اما باید سوال کنم اگر حضور ایران در عراق و سوریه نبود، آیا امروز داعش در بغداد نبود؟

ایشان تصریح کردند: غربی ها باید بر روی کمک های ایران حساب کرده و بدون ما، مشکل داعش در عراق و سوریه حل نخواهد شد.

این مرجع تقلید بیان داشتند: متأسفانه ما همیشه در یک تضاد قرار گرفته که واقعیت ها و منافع سیاسی است و متأسفانه واقعیت ها فدای منافع سیاسی شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: تقلیل جذب به سوی گروه تروریستی داعش، بخشی از سوی سازمان ملل و بخشی از سوی فعالیت های ما در ایران است.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشتند: در راستای حل مسائل و مشکلات گروه داعش، دو نامه میان ما و شیخ الازهر نیز رد و بدل شده که در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha