سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سردار باقرزاده

حوزه/ فرمانده كميته جستجوی مفقودين ستاد كل نيروهای مسلح گفت: قوام دين و حاكميت ديني هدف اصلي همه شهدا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سردار سرتيپ پاسدار "سيد محمد باقر زاده" عصر امروز در آيين گراميداشت سالگرد تدفين شهدای جامعه الزهرا(س) در تالار بيداري اسلامي اين مركز ضمن تسليت به مناسبت شهادت امام موسي بن جعفر(ع)، بيان كرد: مسير شهدا تبعيت مخلصانه از فرامين ديني و فرامين امام خميني(ره) بوده است كه در اين  مسير حركت كردند و به مقصد رسيدند.

وي با اشاره به اينكه جامعه الزهرا(س) نقش مهمي در ادامه راه شهدا دارد، گفت: فلسفه وجودي اين مركز علمي حوزوی نيز حركت در راه حاكميت ديني و زهرايي است كه همان ادامه راه شهداي گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است.

مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: رضاي خدا، عمق هدف و رمز ارزشمند شهدا و سرسپردگي و اطاعت همراه با اشتياق از فرامين امام راحل از ويژگي هاي رزمندگان بوده است.

وي بيان كرد: شهدا ستارگاني هستند كه در آسمان مي‌درخشند و راه را به ما نشان مي‌دهند، كساني كه اين ستارگان را نمي‌بينند راه صحيح را نيز هرگز پيدا نمي‌كنند.

وي اين تفكر كه شهدا رفته‌اند و ما مانده‌ايم را تصوري غلط خواند و افزود: انديشه نمودن پيرامون شهدا، آموزه‌ها و راه و هدف آنها هميشگي است، همانا برخورد آدمي با زمان هميشه انتزاعي بوده، براساس معارفمان، ما عين زمان هستيم و به‌ سوي تمام شدن مي‌رويم حال آنكه شهدا جاودانه شدند.

سردار باقرزاده تأكيد كرد: فراموش نكنيم كه حضور در مجلس شهدا و ذكر ياد و راه آنها در وهله نخست براي رهايي از غفلت روزگار است و بايد ياد شهيدان با تدبر همراه باشد.

وي با اشاره به اينكه غفلت انسان را از رسيدن به مقصد باز مي‌دارد و موجب فراموشي مقصود مي شود، خاطر نشان ساخت: همانا شهدا راه ميانبر عبور از غفلت‌زدگي را براي ما روشن كرده‌اند و اين نخستين و مهمترين هدفي ‌است كه يادواره هاي شهدا بايد آن را دنبال ‌كنند چرا كه يادواره شهدا يك جلسه تشريفاتي نيست.

مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح دومين اثر مهم برگزاري آيين‌هاي بزرگداشت شهدا را جلوگيري از ناچيز قلمداد كردن حق و حقيقت دانست و گفت: دفاع هشت‌ساله و جانانه ملت ايران و حادثه بزرگ و عميق جنگ تحميلي كه به قول امام راحل(ره) دشمنان خود و ميزان صداقت‌ها و حقيقت‌ها را در آن شناختيم، نبايد هيچ‌گاه فراموش شود و ياد شهدا ياد روزهاي حماسه است.

وي تاكيد كرد: نبايد با برنامه هاي يادواره شهدا به شكل مناسبتي برخورد شود و بخشي از مشكلات ما به خاطر همين ديد است.

فرمانده كميته جستجوی مفقودين ستادكل نيروهاي مسلح با بيان اينكه خانواده معظم شهدا همواره در وسط ميدان فضيلت‌ها و فداكاري‌ها بوده و هستند، همان‌گونه كه امام خميني(ره) آنان را چشم و چراغ ملت ناميد، تصريح كرد: امروز نيز به‌واسطه حضور معنوي شهيدان و خانواده معظم شهدا چراغ هر فتنه‌اي خاموش مي‌شود.

وي با بيان اينكه شهدا همچون ستارگاني پرتعداد در آسمان كشور مي‌درخشند و راه را مشخص مي‌كنند، گفت: كساني كه اين ستارگان را نمي‌بينند، راه صحيح را نيز هرگز پيدا نمي‌كنند و در گمراهي در مقابل دشمن خاضع اند و فريب مي خورند.

سردار باقرزاده گفت: شعار شهداي بزرگ ما اين بود كه ما براي شهادت نيامده‌ايم، بلكه هدف ما جلب رضاي خداوند است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha