دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رحیمیان عضو هیئت امنای جامعة الزهرا

حوزه/ حوزه های علميه مركزی است كه بزرگترين انسان ها را در خود پرورانده و به عنوان الگو به جامعه اسلامی عرضه كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در همايش "بزرگداشت مقام معلم و تجليل از اساتيد نمونه خانم جامعه الزهرا(س) ضمن گراميداشت روز معلم و شهادت شهيد مطهری، بيان كرد: حوزه هاي علميه تنها مركزي است كه بزرگترين انسان ها و با شخصيت ترين افراد را در خود پرورانده و انسان ها را به عنوان الگو و نمونه در طول تاريخ خود، به جامعه اسلامي عرضه كرده است.

وی  بيان كرد: مجموعه شرايطي كه در حوزه ها وجود دارد، سبب تربيت چنين انسان هاي شايسته، الگو و كامل شده است و هيچ جاي ديگر چنين خصوصيات موثري را در خود ندارد.

وی شهيد مطهري را به عنوان يكي از اين نمونه انسان هاي كامل كه تربيت يافتگان حوزه است، معرفي كرد.

حجت الاسلام و المسلمين رحيميان تصريح كرد: اين حوزه ها و اساتيد حوزه بودند كه توانستند از يك نوجوان، يك شخصيت بي بديل، متفكر، فيلسوف، عارف، فقيه، مربي، دلسوز، عارف و بنيانگذار فكر و ايدئولوژي بسازند كه سال هاي سال همچنان نسل جوان و امت ما از بركات آن برخوردار باشد.

این استاد جامعه الزهرا بيان كرد: در شرايطي كه انقلاب ما هيچ نداشت، استاد مطهري بود كه تشنگان علم را تغذيه، انقلاب را بيمه، فكر ها را مصون و نياز ها را پاسخ مي داد.

وي با بيان اينكه سراسر زندگي شهيد مطهري بركت بوده است، گفت: ايشان توانست تمام علوم زمان خود را تقريبا يكجا و به صورت يك انسان فرهيخته فراگيرد.

عضو هيئت امناي جامعه الزهرا(س) خاطر نشان ساخت: استاد مطهري مشكلات، نياز ها و خلا هاي فراوان كشور را چنان يك امت و لشكر مجهز به تمام نياز هاي زمان خود، پاسخگو بود.

وي اضافه كرد: شهيد مطهري از هر جا كه هجمه ها و مسائلي مانند ناسيوناليسم و ماركسيسم بر مي خيزيد، شجاعانه، غيرتمندانه، هشيارانه، عالمانه و حكيمانه، پاسخ مي داد.

حجت الاسلام و المسلمين رحيميان با اشاره به اينكه ايشان با نسل جوان، بازاري ها، حوزويان و دانشگاهيان ارتباط داشت، گفت: آن زمان در دانشگاه ها به حضور شخصيت هايي مانند شهيد مطهري نياز بود چرا كه در دانشگاه ها كساني حضور داشتند كه تخم كينه و نفاق نسبت به اسلام مي پاشيدند و در آخر نقاب از چهره برداشته و به سمت ايشان چاقو كشيدند.

وي ادامه داد: با اين وجود ايشان احساس كرد كه كار اصلي را بايد با بازگشت به حوزه انجام دهد چرا كه مركز، حوزه است.

این استاد جامعه الزهرا  با اشاره به اينكه هيچ جايي در زير آسمان، بهتر از حوزه وجود ندارد، گفت: به خودتان بباليد كه در حوزه تحصيل مي كنيد زيرا در اينجا كساني آمدند كه دغدغه خدا، دين و دفاع از مردم، دارند و خدا خواه و درد منداند و به دنبال مدرك، شغل و ثروت نيامده اند.

حجت الاسلام والمسلمين رحيميان اضافه كرد: جامعه الزهرا قطعه اي از بهشت است چرا كه  خداخواهي بهشتيان را به گرد هم مي آورد.

وي تصريح كرد: تفاوتي كه در قم، حوزه ها، فيضيه و جامعه الزهرا نسبت به مكان هاي ديگر وجود دارد، ارتباط استاد و طلبه است.

این استاد جامعه الزهرا با بيان اينكه در حوزه ها استاد به شاگرد و طلبه خود به چشم فرزندان خود مي نگرد و شيفته فرزند خود است، گفت: بيشترين تاثير را در حوزه ها، اساتيد با سواد ندارند، باسواد هاي عاطفي دارند و آن اساتيدي كه عاطفي تر اند، موفق تر نيز هستند.

عضو هيئت امناي جامعه الزهرا(س) ادامه داد: اساتيد حوزه تلاش مي كنند كه شاگردان خود را تربيت و پرروش دهند و نگاه اقتصادي به شاگرد و كلاس خود ندارد و شاگردان آنان نيز اين را احساس مي كنند و به حكم مادر و پدر، غمخوار و دلسوز به استاد خود مي نگرند.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha