پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ اگر حضور روحانیت در طول تاریخ شیعه و انقلاب اسلامی نبود ،قدرت به تنهایی نمی‌توانست امنیت را در جامعه نهادینه کرده و جامعه را به سمت و سوی فضای امن هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از شیراز آیت الله ایمانی صبح امروز در افتتاحیه بیست و نهمین همایش مدیران مراکز استانی مرکز خدمات با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در استان فارس گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع روحانیون و علمای استان فارس به این نکته اشاره کردند که امنیت جامعه بر دو پایه اقتدار و معنویت استوار است.

وی بیان کرد: منظور از معنویت در فرمایشات ایشان روحانیتی است که با تلاش خود با گسترش معارف دین، فضای امنی را برای جامعه محیا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر حضور روحانیت در طول تاریخ شیعه و انقلاب اسلامی نبود قدرت به تنهایی نمی‌توانست امنیت را در جامعه نهادینه کرده و  جامعه را به سمت و سوی فضای امن هدایت کند.

وی ابراز داشت: افرادی که در مجموعه مرکز خدمات حضور دارند مسیری را طی می‌کنند که به فرمان حضرت احدیت، فرشتگان و مجموعه‌ای از جهان هستی آن را انجام می‌دهند.

این استاد حوزه با بیان اینکه طبق روایات، فرشتگان بال‌های خود را برای اشاعه علم می‌گسترانند و مجموعه عالم پشتوانه علم قرار می‌گیرد، گفت: شما عزیزان که خود طالب علم و عامل به علم هستید و به عالم و روحانیت خدمت می‌کنید، مقام، موقعیت، ارزش و اعتبار بسیاری در پیشگاه حضرت احدیت کسب کرده‌اید.

وی با اشاره به اینکه کاری که شما انجام می دهید بسیار ارزشمند و مبارک است و امیدوارم از برکات این کار هم خودتان و هم نسل تان برخوردار شوند، افزود: من نظر خاص امام زمان(عج) را به طلبه و کسانی که در مسیر حفظ طلبه و حوزه گام برداشته‌ام با تمام وجود خودم احساس کرده‌ام.

امام جمعه شیراز بیان کرد: فطرت و حرکت خلقت، پشتوانه عالم دینی است و شما در این مسیر حرکت می‌کند، شما خلاف فطرت حرکت نمی‌کنید و در مسیری مستقیم و صحیح گام برمی‌دارید که به ازن ولی‌فقیه توأم شده و با عنایت مقام ولایت همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه نظام ما دارای سیستم اداری بسیار مستحکمی است و نمی‌توانید کشوری را در منطقه بیابید که چنین نهادهایی داشته باشد، گفت: این نظم و استحکام را یک روحانی به این کشور داد که زبانزد جهانیان شده است و شاگرد او نیز دارد همین نظم را دنبال می‌کند.

آیت الله ایمانی ضمن تجلیل از فعالیت‌های مرکز خدمات مخصوصاً تکریم روحانیون معمر تصریح کرد: بعضی از روحانیون در شهرها و روستاها احساس می‌کنند که دارند فراموش می‌شوند و مرکز خدمات به زیبایی به آنها سرزده و مشکلات آنها را رفع می‌کند.

وی بیان کرد: در جامعه روحانیت لازم است نهادهایی مانند مرکز خدمات شکل گیرد تا به برکت ولایت و رهبری مشکلات روحانیت که در اوج قدرت مظلوم‌ترین و محروم‌ترین اقشار جامعه است به بهترین شکل ممکن دنبال شود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha