چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: طبق نصح صریح قرآن ممانعت از برگزاری مناسک حج نمونه بارز "صد عن سبیل الله" است که عامیلن این کار مستوجب عذاب و لعنت الهی هستند.

آیت الله ایمانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، به کارشکنی های دولت عربستان سعودی و محروم شدن زائران خانه خدا از مناسک حج امسال اشاره کرد و اظهار داشت: آل سعود مناسک حج  را برای رسیدن به اهداف سیاسی خود در نظر گرفته است.

وی کارشکنی های دولت عربستان و محروم شدن زائران ایران اسلامی از مناسک حج امسال  را نتیجه دو عامل بیان کرد و افزود: وقتی رژیم آل سعود خود را مالک مکه مکرمه و مدینه منوره می داند، انتظاری جز این اقدامات نمی توان داشت و عامل دوم نیز آل سعود خاک عربستان را ملک خودشان می دانند که در همین راستا هر عملی و اقدامی  را انجام می دهند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اقدامات آل سعود در عربی کردن سرزمین حجاز خاطر نشان کرد: سرزمین حجاز برای دنیای اسلام نامی بین المللی  بود که رژیم  آل سعود اقدام به نوعی واگرایی کرد و آن را به عربستان (مخصوص کشورهای عربی) تغییر داد.

آیت الله ایمانی خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) نیز با تغییر نام سرزمین حجاز به عربستان آن هم با پسوند سعودی، مخالف بودند و آن را خیانت به دنیای اسلام می دانستند.

وی در پایان سخنانش  با بیان این که شهرهای مقدس مکه و مدینه متعلق به دنیای اسلام و همه مسلمانان است، یادآورشد آل سعود لیاقت و شایستگی خادم الحرمین را ندارد، لذا دنیای اسلام باید راهی برای این موضوع پیدا کند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha