چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دوره میثاق طلبگی

حوزه/سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان فارس از برگزاری دوره میثاق طلبگی به صورت متمرکز با حضور متقاضیان ورود به حوزه در این استان خبرداد.

حجت الاسلام همایی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اعلام این مطلب اظهارداشت: این دوره ویژه کسانی است  که در آزمون ورودی حوزه علمیه و مصاحبه پس از آزمون توانستند امتیازهای  لازم  را کسب کنند.

وی، با بیان اینکه تعداد 800 نفر در این دوره حضور خواهند داشت، افزود: هرساله این دوره با حضور متقاضیان در مدارس علمیه به صورت جداگانه برگزار می گردید که  امسال با تلاش های صورت گرفته ، در صدد هستیم تا این دوره را به صورت متمرکز برگزار نماییم .

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان فارس با اشاره به گستردگی و پراکندگی  شهرستان ها و متقاضیان ورود به حوزه بیان داشت: دوره امسال در دو شهرستان شیراز و جهرم برگزار خواهد شد .

وی هدف از برگزاری این دوره را آشنایی طلاب جدیدالورود با فضای حوزه، الزامات طلبگی و شیوه تحصیل در حوزه عنوان کرد و تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی، برنامه قرآنی، جلسات بصیرتی و سیاسی، برگزاری جلسات درس اخلاق و مشاوره عمومی و خصوصی و برنامه های ورزشی از جمله برنامه های جانبی این دوره خواهد بود.

حجت الاسلام همایی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت غربالگری داوطلبین ورود به حوزه و آشنایی آنان با مسائل طلبگی اندیشیده شده است، گفت: داوطلبین، در این دوره استعداد و توانایی خود را برای ادامه تحصیل در حوزه محک می زنند.

وی تاکید کرد: دردوره میثاق طلبگی حوزه علمیه فارس از پتانسیل  اساتید اخلاق و مشاور اعزامی  و ظرفیت های بومی استفاده خواهد شد .

به گفته حجت الاسلام همایی، دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه فارس از 15 مردادماه سال جاری آغاز و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha